Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

Veel gestelde vragen

Algemeen
Ik wil een woning huren, wat moet ik doen?

Maak een profiel aan op onze website!

Via het aanmaken van een profiel kan je aangeven naar welk project(en) je voorkeur uitgaat en kunnen wij je in de toekomst gericht benaderen zodra er in deze projecten beschikbaarheid is.

Maak derhalve een profiel aan op onze website zodat je op de hoogte wordt gehouden bij nieuw aanbod in de toekomst en de exacte start van de inschrijvingen van de diverse projecten.

Ga hiervoor naar: Profiel aanmaken

Woontank rekent geen bemiddelingskosten voor het vinden van een woning.

Je kan je gratis via onze website registreren en je interesse(s) kenbaar maken. Je wordt dan geheel vrijblijvend op de hoogte gehouden van ons aanbod en ontvangt bij de start van een inschrijvingsperiode nadere informatie over de procedure. Woontank rekent geen bemiddelingskosten voor het vinden van een woning. 

Wat zijn de inkomenseisen om te huren?

Om een woning te huren kan je de volgende inkomenseisen als richtlijn aanhouden (let op, er kunnen afhankelijk van het project andere voorwaarden door verhuurder gesteld worden):

-   Single: gemiddeld bruto maandinkomen exclusief toeslagen van ca. 4x de maandhuur 
-   Stel: gemiddeld bruto maandinkomen exclusief toeslagen van ca. 5x de maandhuur

Wij verhuren woningen in de vrije sector voor de groep Young Professionals. Dus een vast regelmatig inkomen is van belang. Onze toets volgt de richtlijnen van het NIBUD.

Je inkomen kun je aantonen met behulp van de download van "mijn arbeidsverleden en loongegevens" via het UWV. Ben je uitzendkracht? Dan dien je te beschikken over minimaal een fase B uitzendcontract.

Ben je IB ondernemer of ontvang je pensioen of uitkering? Dan kun je je inkomen aantonen middels een accountantsverklaring of inkomensverklaring van de belastingdienst.

Vrij beschikbaar vermogen (meer dan 20.000 euro) op een Nederlandse bankrekening kan gebruikt worden voor de inkomenstoets. Deel het totale vermogen door 120 en tel het op bij je bruto maandinkomen.

Heb je onvoldoende vast inkomen dan kunnen we je helaas niet helpen in de vrije sector. Je kunt dan een woning bij een corporatie huren, eventueel met subsidie.

Kan ik als student een huurwoning krijgen?

Nee, het is alleen mogelijk om te huren met voldoende inkomen volgens de inkomenstoets, waarbij maximaal 2 inkomens tot een gemeenschappelijk inkomen gezien mogen worden. Ook mogen er niet meer dan twee huurders op een adres ingeschreven staan. 

Tenzij aan deze eisen wordt voldaan is het voor studenten niet mogelijk een woning te huren via Woontank. Er worden helaas geen garantstellingen door derden (ouders) geaccepteerd. 

Welke stukken dien ik aan te leveren / uploaden?

Indien er woningen beschikbaar zijn en de inschrijving is geopend, dien je de volgende stukken (digitaal via je profiel) aan te leveren. 

Identiteit

Van iedere huurder en eventuele medehuurder is nodig:

  • Een uittreksel uit het basisregistratie persoonsregister. Hierop staat je woongeschiedenis beschreven. Deze kan je opvragen bij de gemeente (niet ouder dan 3 maanden).
  • Een verklaring van je huidige verhuurder / hypotheekhouder (niet ouder dan 3 maanden). Dit is alleen voor jou van toepassing als je niet inwonend bent. Ben jij wél inwonend? Dan hoef je dit document niet aan te leveren.

Loondienst

  • Een werkgeversverklaring (niet ouder dan 3 maanden).
  • Gewaarmerkte kopie arbeidsverleden en loongegevens van het UWV. Zie aparte vraag/antwoord voor de handleiding van waar je dit bestand kunt opvragen. Houdt er rekening mee dat je dit document alleen kunt aanvragen met je DigiD.


Zelfstandig ondernemer
Als ondernemer kun je je inkomen aantonen met een inkomensverklaring van de belastingdienst over de twee meest recente jaren. Dit formulier kun je gratis aanvragen via de belastingtelefoon 0800 0543. Je kunt ook je voorlopige IB van het afgelopen jaar gebruiken.

Heb je geen inkomensverklaring dan is een accountantsverklaring met jaarrekening noodzakelijk.

De volgende documenten dien je bij een eigen bedrijf naast de standaard documenten aan te leveren:

  • Inkomen aantonen met de inkomensverklaring van de belastingdienst. Deze kun je zelf aanvragen door in te loggen met je DigiD op Mijn Belastingdienst. Klik hier om te bekijken hoe je dit doet. Let op: je kunt dit document alleen opvragen met je DigiD.
  • Balans, winst- en verliesrekening over het meest recente volledig boekjaar.
  • Accountantsverklaring (of inkomensverklaring van de belastingdienst).
  • Uittreksel uit het Kamer van Koophandel register.

Gepensioneerd

Kopie jaaropgave pensioen / AOW.


Eigen vermogen
Indien jouw eigen vermogen meer dan € 20.000,- bedraagt en je wilt dit (voor een deel) meenemen in de toetsing, dan dien je dit aan te tonen met een kopie dagafschrift van een Nederlandse bankrekening.

 

Heb je een koopwoning?

Bij een koopwoning zijn de volgende situaties mogelijk en dien je de volgende documenten te uploaden:

De woning is verkocht:

  • (Voorlopige) koopakte.
  • Jaaropgaven van hypotheekverstrekker OF een nota van afrekening. 

Als je de hypotheek aanhoudt, dan dient het inkomen voldoende te zijn om de hypotheeklasten en de huurkosten te dragen. 

  • Bankafschriften met hierop de maandelijkse hypotheeklasten.

Echtscheiding
In geval van scheiding is het van belang dat je je financiële positie kunt onderbouwen op basis van het scheidingsconvenant, zodat wij kunnen vaststellen of er voldoende financiële middelen zijn om de huursom te dragen ten opzichte van het inkomen.

 

Bij Woontank werken we zoveel mogelijk digitaal, handig voor jou en we houden hiermee huren betaalbaar.

Zodra je een beschikbare woning hebt gevonden of je kunt inschrijven voor een project zie je de button "Huren". Hiermee maak je een profiel en voegen wij de mogelijkheid toe om je documenten te uploaden.

upload deze onder je profiel.

Zorg voor duidelijk leesbare PDF bestanden. Indien een document uit meerdere pagina's bestaat, voeg ze dan samen tot één PDF. Let op: zorg dat de grootte van je bestanden niet groter zijn dan totaal 32 MB. Dit is het maximum wat je kan uploaden.

Er zijn voor Mac en PC verschillende programma’s beschikbaar of google even op PDF samenvoegen.

Het aanleveren van documenten via email of hard-copy per post is helaas niet mogelijk.

Heb je een medehuurder? Upload dan beiden je persoonlijke documenten!

Alleen complete dossiers worden in behandeling genomen, dus check het nog een keer goed! Zonder de benodigde documenten kunnen we je inschrijving helaas niet in behandeling nemen.

Waar kan ik het inschrijfformulier vinden?

Het inschrijfformulier is online beschikbaar zodra de inschrijving van het betreffende project is gestart. Je kunt dan onder de button "huren" bij het type van jouw voorkeur het inschrijfformulier digitaal invullen en aan ons versturen. Indien de inschrijvingsperiode niet actief is, kan je alleen je interesse kenbaar maken, je wordt dan op de hoogte gehouden zodra de verhuur start.

Let op: naast het inschrijfformulier zijn ook nog diverse andere documenten benodigd. Die kan je uploaden onder je profiel, nadat je het inschrijfformulier hebt ingevuld en verzonden. NB: Deze upload mogelijkheid is alleen beschikbaar tijdens de inschrijvingsperiode van het betreffende project of indien er een specifieke bestaande woning beschikbaar is gekomen. Zonder deze documenten wordt je inschrijving niet in behandeling genomen.

Hoe worden de appartementen toegewezen?

Aan de hand van de voor die woningen gestelde inkomenseis in combinatie met beschikbaarheid, volledigheid van je dossier en finale credit check worden de woningen toegewezen. Daarnaast kan er op verzoek van de verhuurder worden gekeken naar een bepaalde verhouding van gezinssamenstellingen binnen een complex. De toewijzing is aan de best passende kandidaat. Over de toewijzing kan niet worden gecorrespondeerd.

Wanneer hoor ik of ik de woning toegewezen krijg? Controle op documenten.

Zodra de inschrijvingsperiode van het betreffende project is gesloten worden alle dossiers beoordeeld. Daarna ontvang je nader bericht per e-mail.

De woningen worden toegewezen onder alle kandidaten die zich volledig hebben ingeschreven, aan de voorwaarden voldoen en alle documenten hebben geüpload. Bij meerdere inschrijvingen op één woning wordt er toegewezen op basis van de best passende kandidaat.

Wanneer je een voorlopige toewijzing ontvangt, kun je deze vervolgens binnen de gestelde termijn  accepteren of afwijzen in je online dossier. Om je acceptatie aan ons te bevestigen dien je vervolgens een huurreservering van € 60,50 inclusief BTW over te maken (via een iDEAL link in je online dossier), waarna wij de uitgebreide finale check zullen uitvoeren; een beoordeling ten aanzien van de draagkracht voor betaling van de maandelijkse huur. De huurreservering ontvang je binnen ca. 1 maand na de oplevering van de appartementen retour, mits je aan alle voorwaarden hebt voldaan.

Pas na deze bovenstaande handelingen gaan wij in de finale check je documenten in je online profiel formeel één voor één "accepteren" en bellen wij tot slot de werkgevers na om de ingevulde werkgeversverklaring te verifiëren. Zodra alle documenten zijn geaccepteerd zie je dit binnen je profiel en ontvang je nader bericht van ons. Heb je geen woning toegewezen gekregen, dan zijn je documenten ook niet door ons afgevinkt, dit doen wij dus pas tijdens de finale controles.

Wanneer je dossier o.b.v. de credit check volledig akkoord bevonden is krijg je de huurovereenkomst digitaal ter ondertekening aangeboden. Het concept van de huurovereenkomst kan je vinden op onze website, als je inlogt onder je eigen profiel staat de overeenkomst onder de "documenten". Wijzigingen door huurder op de huurovereenkomst zijn helaas niet mogelijk.

Let op: indien je na je acceptatie toch besluit de huurovereenkomst niet te ondertekenen of wanneer de aangeleverde stukken waarop we jouw aanvraag beoordelen onjuistheden bevatten, ontvang je het bedrag van € 60,50 inclusief BTW niet retour.

Wat is de minimale huurtermijn?

Je huurt voor minimaal 1 jaar. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen per de eerste van de volgende maand + 1 maand. Een voorbeeld: je geeft op 19 april aan dat je de huur wilt opzeggen, dan beëindigt de huurovereenkomst op 1 juni.

Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?

Ja, de servicekosten zijn kosten bovenop de kale huur. Een indicatie van de servicekosten is ca. 80 euro per maand. Dit kan echter afwijken, de hoogte is afhankelijk van het type gebouw en de te leveren diensten.

Voor de gezamenlijke ruimtes waar alle bewoners gebruik van maken worden bepaalde kosten gedeeld. Bijvoorbeeld voor onderhoud van het buitenterrein, schoonmaken entrees & trappen. Deze kosten worden betaald van de servicekosten. Je ontvangt altijd hiervan een separate opgave en jaarlijks een overzicht van de servicekosten. De samenstelling van de servicekosten is in een wettelijk kader bepaald. Meer informatie vind je op de website van de rijksoverheid. 

In deze servicekosten zijn dus geen kosten opgenomen voor je individuele verbruik van water, elektra en warmte. Dit dien je zelf nog apart te voldoen aan de diverse nutsbedrijven.  

Wat zijn de maandelijkse energie- warmte en water kosten?

Naast de huurprijs en servicekosten moet je rekening houden met een aantal andere vaste lasten. Je individuele kosten voor energie, warmte en water zijn afhankelijk van je verbruik. Verder betaal je belastingen als huurder; waterschapsbelasting en afvalstoffenheffing. Voor de kosten voor verzekering van je inboedel, vraag je verzekeringsadviseur.

Waarvoor betaal ik servicekosten?

Voor de gezamenlijke ruimtes waar alle bewoners gebruik van maken worden bepaalde kosten gedeeld. Bijvoorbeeld voor onderhoud van het buitenterrein, schoonmaken entrees & trappen. Deze kosten worden betaald van de servicekosten.

Kan ik parkeren bij mijn nieuwe woning?

Bij diverse projecten zijn parkeerplaatsen te huur (niet onbeperkt). Deze parkeerplaatsen zijn afzonderlijk te huur, niet verplicht (met uitzondering van het project Citadel te Houten, daar huur je verplicht inclusief een parkeerplaats). Voor informatie over het huren van deze parkeerplaatsen (niet onbeperkt) kan je contact opnemen met Woontank.

Conform gemeentelijke informatie wordt door de gemeente Amsterdam aan huurders geen parkeervergunning voor straat parkeren verstrekt . Bij de diverse complexen zijn parkeerplaatsen te huur (niet onbeperkt) in de bij het gebouw behorende parkeergarages.

Er wordt door de verhuurder geen medewerking verleend aan het invullen van eventuele separate aanvraagformulieren van de gemeente voor straat parkeren.

Huren is zorgeloos! Waarom?

Je weet als huurder waar je aan toe bent. Je bent flexibel, geen onverwachte lasten, geen financiële risico’s en na het eerste huurjaar heb je een opzegtermijn van 1 maand. En het groot onderhoud? Daar heb je geen omkijken naar.

Kan ik een woning bezichtigen?

Nieuwbouw:

Aangezien het nieuwbouw woningen betreffen en er op de bouwplaats hard wordt gewerkt en er strenge regels gelden voor het betreden van het bouwproject, kunnen we de woningen niet zomaar betreden.

Bezichtigingen worden derhalve niet gepland. 

We plaatsen wel veel foto's van de bouwprojecten op onze Facebook pagina, Youtube kanaal en Instagram account, leuk om te volgen!

Blijf hiervan op de hoogte via onze Facebook paginaYoutube kanaal en ons Instagram account WoontankNL en maak daarnaast ook een profiel op onze website aan, zodat we je nieuwsbrieven kunnen versturen!

Bestaande bouw:

Voor de appartementen in bestaande bouw worden, zodra een woning beschikbaar komt, bezichtigingsafspraken gemaakt met de kandidaten.

Waar kan ik een werkgeversverklaring vinden?

Een standaard werkgeversverklaring kun je bij je profiel op de Woontank website downloaden en sturen wij tevens mee in de verschillende nieuwsbrieven die je ontvangt als je je interesse voor dat project kenbaar hebt gemaakt.

Laat deze invullen door je werkgever en scan hem vervolgens in. Indien je werkgever niet beschikt over een bedrijfsstempel kan je het formulier ook uitprinten op briefpapier van je werkgever.

Waar kan ik een verhuurdersverklaring vinden?

Een standaard verhuurdersverklaring kun je bij je profiel op de Woontank website downloaden en sturen wij tevens mee in de verschillende nieuwsbrieven die je ontvangt als je je interesse voor dat project kenbaar hebt gemaakt.

Laat deze invullen door je huidige verhuurder en scan hem vervolgens in.

Let op: Dit is alleen voor jou van toepassing als je niet inwonend bent. Ben jij wél inwonend? Dan hoef je dit document niet aan te leveren.

Waar vind ik de download van mijn arbeidsverleden en loongegevens bij het UWV?

Waar vind ik de download van mijn arbeidsverleden en loongegevens?

Ga naar de website www.uwv.nl en ga naar de omgeving voor particulieren. Dit kun je bovenaan de website kiezen.

Op de homepage zie je aan de rechterkant een groen vak om in te loggen met jouw DigiD.

Klik in het groene vak op Mijn UWV.

Je wordt doorgeleid naar de inlogpagina waarop je kunt inloggen met jouw DigiD gegevens.

Wanneer je bent ingelogd wordt je doorgeleid naar jouw UWV-omgeving. 

In de linker kolom vindt je een menu. Klik in dit menu op “persoonlijke gegevens.” 

Klik op deze pagina in het vak met  “Arbeidsverleden” op de knop “controleren.”

Je wordt doorgeleid naar de pagina met "uw arbeidsverleden".

Aan de rechterkant van de pagina zie je een vak met “Verzekeringsbericht.” Hier vink je het hokje bij “Burgerservicenummer” uit. Dit is informatie die wij niet in ons bezit mogen hebben. 

De vinkjes bij Arbeidsverleden, Arbeidsverleden detailgegevens en Loongegevens laat je staan. Dit is de informatie die wij wél nodig hebben.

Vervolgens klik je op “Download printversie (pdf)”

Dit PDF bestand sla je op en upload je vervolgens in jouw online dossier.

Wanneer ontvang ik de servicekostenafrekening?

De verhuurder zal jaarlijks binnen 6 maanden na afloop van het kalenderjaar, de servicekostenafrekening opstellen. U krijgt dus ieder jaar voor 1 juli een afrekening van de verhuurder. In deze afrekening verrekenen zij uw maandelijkse voorschot met de kosten die werkelijk zijn gemaakt. Als er teveel is betaald krijgen huurders een bedrag terug en als er te weinig is betaald volgt bijbetaling.

Daarnaast streeft verhuurder er naar het maandelijkse voorschot zo jaarlijks zo realistisch mogelijk vast te stellen.

Citadel Houten
Huren in de Citadel

De inschrijving voor de woningen gelegen in bouwdeel A en B in de Citadel staat in de gehele maand augustus open, online via onze website. Begin september wijzen we de woningen toe. Dit wordt gedaan op basis van complete dossiers, inkomensvoorwaarden en voorkeur van woningen. 

In het kort:

  • inschrijving voor de 42 woningen gelegen in bouwdeel A en B in augustus
  • inschrijving gaat volledig online via onze website
  • twee-, drie- en vierkamer appartementen
  • huurprijs vanaf 775 euro t/m 1.155 euro per maand 
  • servicekosten 80 euro per maand
  • huurprijs is inclusief een parkeerplaats
  • huurprijs is inclusief een PVC vloer
  • huurprijs is inclusief afgewerkte wanden
  • huurprijs is inclusief gordijnrails
  • aantal woningen zijn voorbereid voor levensloop bestendigheid
  • aantal woningen zijn zeer geschikt als zogenaamde friends woning
  • aantal woningen hebben een tuin
  • aantal woningen hebben een (groot!) dakterras
  • oplevering is naar verwachting begin november 2019 (let op dit kan later worden)
  • uiterlijk 4 weken van tevoren wordt de definitieve datum van sleuteloverdracht bekend gemaakt

De verhuur van de woningen in bouwdeel C, D en E start later dit jaar. De oplevering van deze bouwdelen is naar verwachting in het eerste kwartaal van 2020. Dit betreffen nog eens 82 woningen (twee-, drie-, vier- en een vijfkamer appartement).

Op onze website staat een 3D model van het complex, waarop alle woningen in bouwdeel A en B aanklikbaar zijn en je precies kunt zien welk type waar is gesitueerd in het gebouw en wat de bijbehorende huurprijs en plattegrond is.

Voorwaarden om te huren:

Om een woning te huren gelden de volgende inkomenseisen:

  • Single: gemiddeld bruto maandinkomen exclusief toeslagen van ca. 3,5x de maandhuur 
  • Stel: gemiddeld bruto maandinkomen exclusief toeslagen van ca. 5x de maandhuur

Je inkomen kun je aantonen met behulp van de download van "mijn arbeidsverleden en loongegevens" via het UWV. Ben je uitzendkracht? Dan dien je te beschikken over minimaal een fase B uitzendcontract.

Ben je IB ondernemer of ontvang je pensioen of uitkering? Dan kun je je inkomen aantonen middels een accountantsverklaring of inkomensverklaring van de belastingdienst.

Vrij beschikbaar vermogen (meer dan 20.000 euro) op een Nederlandse bankrekening kan gebruikt worden voor de inkomenstoets. Deel het totale vermogen door 120 en tel het op bij je bruto maandinkomen.

Heb je onvoldoende vast inkomen dan kunnen we je helaas niet helpen in de vrije sector. Je kunt dan een woning bij een corporatie huren, eventueel met subsidie.

Uploaden documenten kan na het invullen van het inschrijfformulier (in augustus):

In augustus komt het online inschrijfformulier op onze website. Nadat je dit uitgebreide inschrijfformulier hebt ingevuld en verzonden kan je via je eigen profiel de gevraagde documenten uploaden.

Op dit inschrijfformulier kan je dan tevens je woningvoorkeuren (6 stuks) aangeven op basis van huisnummers.

Van iedere huurder en eventuele medehuurder is nodig:

  • Een uittreksel uit het basisregistratie persoonsregister. Hierop staat je woongeschiedenis beschreven. Deze kan je opvragen bij de gemeente (niet ouder dan 3 maanden).
  • Een verklaring van je huidige verhuurder / hypotheekhouder (niet ouder dan 3 maanden). Dit is alleen voor jou van toepassing als je niet inwonend bent. Ben jij wél inwonend? Dan hoef je dit document niet aan te leveren.
  • Een werkgeversverklaring (niet ouder dan 3 maanden).
  • Gewaarmerkte kopie arbeidsverleden en loongegevens van het UWV. Zie aparte vraag/antwoord voor de handleiding van waar je dit bestand kunt opvragen. Houdt er rekening mee dat je dit document alleen kunt aanvragen met je DigiD.

Ben je zelfstandig ondernemer?
Als ondernemer kun je je inkomen aantonen met een inkomensverklaring van de belastingdienst over de twee meest recente jaren. Dit formulier kun je gratis aanvragen via de belastingtelefoon 0800 0543. Je kunt ook je voorlopige IB van het afgelopen jaar gebruiken.

Heb je geen inkomensverklaring dan is een accountantsverklaring met jaarrekening noodzakelijk.

De volgende documenten dien je bij een eigen bedrijf naast de standaard documenten aan te leveren:

  • Inkomen aantonen met de inkomensverklaring van de belastingdienst. Deze kun je zelf aanvragen door in te loggen met je DigiD op Mijn Belastingdienst. Klik hier om te bekijken hoe je dit doet. Let op: je kunt dit document alleen opvragen met je DigiD.
  • Balans, winst- en verliesrekening over het meest recente volledig boekjaar.
  • Accountantsverklaring (of inkomensverklaring van de belastingdienst).
  • Uittreksel uit het Kamer van Koophandel register.

Ben je gepensioneerd?

Kopie jaaropgave pensioen / AOW.


Eigen vermogen
Indien jouw eigen vermogen meer dan € 20.000,- bedraagt en je wilt dit (voor een deel) meenemen in de toetsing, dan dien je dit aan te tonen met een kopie dagafschrift van een Nederlandse bankrekening.

Heb je een koopwoning?

Bij een koopwoning zijn de volgende situaties mogelijk en dien je de volgende documenten te uploaden:

De woning is verkocht:

  • (Voorlopige) koopakte.
  • Jaaropgaven van hypotheekverstrekker OF een nota van afrekening. 

Als je de hypotheek aanhoudt, dan dient het inkomen voldoende te zijn om de hypotheeklasten en de huurkosten te dragen. 

  • Bankafschriften met hierop de maandelijkse hypotheeklasten.

Echtscheiding
In geval van scheiding is het van belang dat je je financiële positie kunt onderbouwen op basis van het scheidingsconvenant, zodat wij kunnen vaststellen of er voldoende financiële middelen zijn om de huursom te dragen ten opzichte van het inkomen.

LET OP: Alleen complete dossiers worden in behandeling genomen! Zonder de benodigde documenten kunnen we je inschrijving helaas niet in behandeling nemen.

Aansluiting internetproviders

De woningen zijn zowel van een Ziggo (COAX/kabel) aansluitpunt als een Reggefiber (glasvezel/data) aansluitpunt voorzien. Deze bevinden zich in de CV/berging van de woning. Daar komen ook de kabels uit van de contactdozen (COAX en glasvezel) gerealiseerd in de woonkamer. Deze zijn bedraad en afgemonteerd aan woonkamerzijde.

Hiermee zijn bewoners vrij om een abonnement af te sluiten bij de diverse aanbieders, het aansluiten dient te alle tijde door erkende monteurs te geschieden.

Afsluiten nutsvoorzieningen

Als huurder van de woning sluit je zelf de volgende zaken af bij de diverse nutsbedrijven:

- Elektra (vrije keus)

- Water (Vitens)

- Internet/tv/huistelefoon (vrije keus)

De afrekening van de warmte via de water-warmtepompsystemen geschiedt via de kwh- elektra meter.

Een indicatie van de maandelijkse kosten voor huurder is moeilijk aan te geven. Dit is afhankelijk van het gebruik per bewoner.  

De bovengenoemde zaken komen dus bovenop de maandelijkse huurlasten. 

Hoe worden de MIVA (levensloopbestendige) woningen opgeleverd?

De levensloopbestendige woningen zijn standaard afgebouwd net als alle andere woningen in het complex, echter met de hieronder vermelde afwijkingen: 

  1. Alle deuren t.b.v. toegang MIVA (m.u.w. separate toilet) hebben een vrije doorgang van 900 mm.
  2. In de hoofdslaapkamer van de levensloopbestendige woning (LBW) is een wandcontactdoos voorzien t.p.v. bed-opstelling (t.b.v. eventueel elektrisch bed o.i.d.) en één data aansluiting (beide aansluitingen op 300 mm+).
  3. Alle wandcontactdozen zijn op 1 meter+ afgemonteerd.
  4. In de badkamerwanden zijn voorzieningen opgenomen t.b.v. een toevoeging (additioneel) MIVA-toilet incl. beugels.
  5. T.p.v. de douche is de douchemengkraan t.b.v. bediening door derden gepositioneerd aan de rand van de douchehoek en niet in het hard van de glijstang.
  6. De badkamers in de levensloopbestendige woningen zijn voorzien van een doucheput. Bij gebruik van een rolstoel in de levensloopbestendige appartementen vervalt, als gevolg hiervan, ter plaatse van de douchehoek de glazen wand en/of cabine.
    In de badkamers van de levensloopbestendige woning is geen toilet aanwezig (zie punt 4).
  7. Alle overige voorzieningen om een levensloopbestendige woning geheel MIVA-bestendig te maken, zoals aanpassingen in de keuken, monitoring/valmeldingen etc., is voor rekening van huurder en dient nader besproken te worden.
Steltloper
Huren in Steltloper

De woningen in de Steltloper zijn momenteel allemaal verhuurd. 

Op dit moment hebben wij derhalve geen beschikbare appartementen. We zijn daarin afhankelijk van de opzeggingen van de huidige huurders.

Je kan je interesse kenbaar maken via onze website bij de projecten en type woningen van voorkeur, zodat we je kunnen benaderen indien er opties zijn.

Poort van Toorop / Sandebak
Huren in Poort van Toorop / Sandebak

Sandebak / Poort van Toorop:

Alle woningen in Sandebak en Poort van Toorop zijn verhuurd. Op dit moment hebben wij derhalve geen beschikbare appartementen. We zijn daarin afhankelijk van de opzeggingen van de huidige huurders.

Je kan je interesse kenbaar maken via onze website bij de projecten en type woningen van voorkeur, zodat we je kunnen benaderen indien er opties zijn.

TOON Utrecht
Huren in TOON Utrecht

Alle woningen in Toon Utrecht zijn verhuurd. Inschrijven is helaas niet meer mogelijk. Naar verwachting komen er rond november 2019 weer woningen beschikbaar.

Coubertin Zeeburg
Huren in Coubertin Zeeburg

Alle woningen in Coubertin zijn verhuurd.

Op dit moment hebben wij derhalve geen beschikbare appartementen. We zijn daarin afhankelijk van de opzeggingen van de huidige huurders.

Je kan je interesse kenbaar maken via onze website bij de projecten en type woningen van voorkeur, zodat we je kunnen benaderen indien er opties zijn.

Pulse One en Two
Huren in Pulse One en Two

Hoe je kan huren in Pulse One en Two? Als richtlijn kan je de voorwaarden aanhouden zoals opgenomen onder de veel gestelde vragen op deze website, echter kunnen hier geen rechten aan worden ontleend.

Naar verwachting start de verhuur in de tweede helft van 2020 online via deze website en wordt het gebouw eind 2020/begin 2021 opgeleverd. Dit betreft uiteraard een prognose aangezien het nieuwbouw betreft.

Over Woontank
Wie zijn wij?

Woontank is de verhuurorganisatie gericht op voornamelijk Young Professionals die een woning willen huren in de regio Amsterdam en Utrecht.

Wanneer je een profiel aanmaakt kunnen wij je op de hoogte houden van nieuwe huurwoningen. Wij regelen dan ook de bezichtigingen en het huurcontract.

Contact

Heb je vragen? Check dan eerst even onder de meest gestelde vragen of je vraag hier toevallig al tussen staat!

Zo niet, wij werken grotendeels online, dus dan kun je ons een email sturen naar info@woontank.nl. Wij reageren doorgaans binnen 2 werkdagen.

Ben je huurder van één van onze gebouwen?

Bij de oplevering van jouw appartement krijg je van ons een uitgebreide (digitale) huurdersmap, waar alle informatie staat over zaken die je als huurder moet weten. 

Heb je vragen over je appartement? Bijvoorbeeld bij een storing of schade? Kijk dan even in je huurdersmap, daar staan de gegevens in van de beheerder van jouw complex. Die kan je benaderen!

Woning zoeken
Hoe bepaal ik mijn maximale huur?

Om een woning te huren gelden de volgende inkomenseisen (let op, afhankelijk van het project kunnen afwijkingen voorkomen):

  • huur je alleen: gemiddeld bruto maandinkomen van ca. 4x de maandhuur 
  • huur je samen:gemiddeld bruto maandinkomen van ca. 5x de maandhuur
Dus: deel je bruto maand inkomen door 4 als je alleen huurt, of als je samen huurt door 5, en je ziet het maximale huurbedrag.
Kunnen studenten huren bij Woontank?

Helaas niet.

Woontank is primair gericht op Young Professionals, mensen met een baan of bedrijf en een vast (start) inkomen. Onze woningen zijn altijd in de vrije sector, dus zonder huursubsidie.

Voor studenten zijn er andere oplossingen. Bij Woontank kun je dus niet huren als je student bent. Tenzij je over een vast inkomen beschikt volgens de inkomens toets.

Garantstellingen van ouders of derden zijn niet mogelijk.

Inkomen en toetsing
Hoe kan ik veilig mijn gegevens delen?

De digitale inschrijving biedt vele voordelen. Je kunt zelf direct aan de gang en hoeft geen afspraak te maken bij de makelaar. Dat bespaart ons beiden tijd en geld. Je hoeft dan ook geen inschrijfkosten of courtage te betalen. We gaan vertrouwelijk om met je gegevens. Maar je kunt zelf ook een hoop doen. Deel geen inlognamen en wachtwoorden met anderen.

Als je kopieën of scans maakt zorg er dan voor dat de relevante gegevens zoals je naam en adres zichtbaar blijven. Zet op je kopieën de datum en vermeld waarvoor je ze hebt beschikbaar gesteld. Bijvoorbeeld: Kopie uitsluitend voor huur van Appartement in “project” Amsterdam. Dan voorkomen we samen misbruik.  

Na afronding van de inschrijfprocedure worden de documenten vernietigd.

Bij de sleuteloverdracht van een woning zal je gevraagd worden je originele ID-document te laten zien. 

Wat zijn de inkomenseisen?

Om een woning te huren gelden de volgende inkomenseisen:
-   Single: gemiddeld bruto maandinkomen exclusief toeslagen van ca. 4x de maandhuur 
-   Stel: gemiddeld bruto maandinkomen exclusief toeslagen van ca. 5x de maandhuur

Let op: afhankelijk van het project kunnen de voorwaarden afwijken. Bovengenoemde inkomenseisen gelden als richtlijn.

Hoe bepaal ik mijn inkomen?

Wij verhuren woningen in de vrije sector voor de groep Young Professionals. Dus een vast regelmatig inkomen is van belang. Onze toets volgt de richtlijnen van het NIBUD.

Je inkomen kun je aantonen met behulp van loonstroken, bij een vast dienstverband van minimaal 12 maanden. Ben je uitzendkracht? Dan dien je te beschikken over minimaal een fase B uitzendcontract.

Ben je IB ondernemer of ontvang je pensioen of uitkering? Dan kun je je inkomen aantonen middels een accountantsverklaring of inkomensverklaring van de belastingdienst.

Vrij beschikbaar vermogen op een Nederlandse bankrekening kan gebruikt worden voor de inkomenstoets. Deel het totale vermogen door 120 en tel het op bij je bruto maandinkomen.

Heb je onvoldoende vast inkomen dan kunnen we je niet helpen in de vrije sector. Je kunt dan een woning bij een corporatie huren, eventueel met subsidie.

Over huren
Huren in 5 Stappen

Stap 1, zoeken

Zoek een woning die bij je past. Wij hanteren een inkomenstoets die gangbaar is volgens de richtlijnen van het NIBUD. Grofweg je bruto maandinkomen gedeeld door 4 is je maximale huurbudget. Meer info zie je bij inkomen en toetsing.

Alle beschikbare woningen zie je op deze website. Is de woning van je voorkeur (nog) niet beschikbaar? Vul dan je profiel in. Je ontvangt dan bericht als er woningen beschikbaar komen in de toekomst.

Stap 2, profiel of direct huren

Met een profiel houden we je op de hoogte van nieuwe woningen en woningen die opnieuw beschikbaar komen omdat de huidige huurder gaat verhuizen.

Zie je nieuwe projecten of ontvang je bericht en wil je de woning huren? Dan zie je ook de knop "huren" op de site bij de betreffende woning/project. Bij het klikken op "huren" start dan het formulier voor de aanvraag.

Stap 3, woning aanvragen

Met het online formulier worden je vragen gesteld over je inkomen, vermogen en huidige woning. Deze worden gebruikt om te beoordelen of we je kunnen accepteren. Daarnaast word je profiel aangevuld met een upload mogelijkheid. Hierin kun je de benodigde documenten uploaden. Alleen complete dossiers worden in behandeling genomen, dus let goed op wat er allemaal benodigd is om je aanvraag in behandeling te nemen.

Stap 4, contract

Afhankelijk van de beschikbaarheid van de woning (bij nieuwbouw is er vaak een beperkte inschrijfperiode) ontvang je bericht of we je kunnen accepteren als huurder. Dan ontvang je verdere uitleg over de vervolg procedure, contract en sleuteloverdracht.

Stap 5, verhuizen

Als je contract is getekend en alle overeengekomen betalingen zijn afgerond, wordt er een afspraak gemaakt voor de sleuteloverdracht. Bij nieuwbouw ligt de datum van sleuteloverdracht niet vast. Je wordt uiterlijk 4 weken van te voren geïnformeerd over de exacte opleverdatum. Daarna kun je verhuizen!

Uploaden

Als je ingelogd bent onder je eigen profiel en de inschrijvingsperiode van het project van voorkeur is actief, dan zie je verschillende upload mogelijkheden staan onder "documenten" in je profiel. Gebruik degene die je nodig hebt om je gegevens naar ons te uploaden. Je hoeft ze dus niet allemaal te gebruiken.

Je kunt geüploade documenten altijd zelf verwijderen.

Wil je iets toevoegen of aanpassen maak dan een nieuwe upload in de nog beschikbare linkjes. Stuur ons even een mail met je aanpassing.

Als je klaar bent kun je dit met een vinkje aangeven en aan ons verzenden.

Ik heb een woning gevonden en wil huren

Selecteer het appartement van jouw voorkeur en controleer of je voldoet aan de inkomenseisen. Is de woning of het project beschikbaar klik dan op "huren". Ook als je al een zoekprofiel hebt!

Je opent dan een online aanvraagformulier. Aansluitend zie je meer uitleg over de procedure en welke documenten je moet aanleveren om je aanvraag af te ronden.

Het aanleveren van alle benodigde documenten gaat uitsluitend digitaal via de website onder je eigen profiel. Indien je een woning krijgt toegewezen (onder voorbehoud van een compleet dossier en een finale credit check) en je deze accepteert, wordt een uitgebreide credit check uitgevoerd en wordt je voorgedragen als kandidaat aan de eigenaar. Als dit akkoord wordt bevonden gaan we over tot het opmaken en ondertekenen van de huurovereenkomst.

Waar kan ik mijn documenten naar toe sturen?

Bij Woontank werken we zoveel mogelijk digitaal, handig voor jou en we houden hiermee huren betaalbaar.

Zodra je een beschikbare woning hebt gevonden of je kunt inschrijven voor een project zie je de button "Huren". Hiermee maak je een profiel en voegen wij de mogelijkheid toe om je documenten te uploaden.

upload deze onder je profiel.

Zorg voor duidelijk leesbare PDF bestanden. 

Het aanleveren van documenten via email of hard-copy per post is helaas niet mogelijk.

Heb je een medehuurder? Upload dan beiden je persoonlijke documenten.

Alleen complete dossiers worden in behandeling genomen, dus check het nog een keer goed! Zonder de benodigde documenten kunnen we je inschrijving helaas niet in behandeling nemen.

Ik kan niet uploaden?

Uploaden kan in je profiel, maar uitsluitend indien de inschrijvingsperiode van het project open staat, danwel dat je voor een specifieke woning in aanmerking komt ivm mutatie verhuur.

Je dient dan ingelogd te zijn op onze website middels je gebruikersnaam en wachtwoord. Maak dus eerst een profiel aan middels het uitgebreide inschrijfformulier, indien je deze nog niet hebt.

Let op, je kunt alleen uploaden als de woning daadwerkelijk te huur is of de inschrijving voor het nieuwbouwproject gestart is. Dit staat dan duidelijk aangegeven.

Heb je een standaard zoekprofiel, dan is de upload mogelijkheid niet beschikbaar.

Wil je huren en dus je documenten uploaden, dan klik je bij het project van je keuze of de beschikbare woning op de button "huren". Ook als je al een zoekprofiel hebt!

Je krijgt vervolgens een uitgebreid invulformulier (uitsluitend indien de inschrijvingsperiode geopend is) waar naar o.a. inkomen, dienstverband, vermogen enz. gevraagd wordt. Nadat je dit hebt ingevuld ontvang je de instructies voor uploaden en zie je deze mogelijkheid in je profiel. 

Ik huur een woning via Woontank en wil iets in mijn huurovereenkomst wijzigen.

Indien je een woning huurt en je wil graag een wijziging aanvragen op je reeds getekende huurovereenkomst, dan kan je dit verzoek schriftelijk indienen via info@woontank.nl.

Denk hierbij aan bijvoorbeeld het toevoegen van een medehuurder, een aanpassing van de borg of indien je door onvoorziene omstandigheden je contract voortijdig wil beëindigen. 

Je aanvraag wordt ter beoordeling voorgelegd aan de verhuurder, waarna je vanzelfsprekend nader bericht ontvangt over de mogelijkheden en bijbehorende kosten.

 

Ik ben huurder en wil graag mijn rekeningnummer wijzigen.

Via een nieuw ingevulde incassomachtiging kan jouw verzoek verwerkt worden door de verhuurder. De incassomachtiging kan je onder jouw eigen online profiel bij de documenten uploaden en dien je getekend in PDF te retourneren naar finance@wonam.nl

Wanneer ontvang ik de servicekostenafrekening?

De verhuurder zal jaarlijks binnen 6 maanden na afloop van het kalenderjaar, de servicekostenafrekening opstellen. U krijgt dus ieder jaar voor 1 juli een afrekening van de verhuurder. In deze afrekening verrekenen zij uw maandelijkse voorschot met de kosten die werkelijk zijn gemaakt. Als er teveel is betaald krijgen huurders een bedrag terug en als er te weinig is betaald volgt bijbetaling.

Daarnaast streeft verhuurder er naar het maandelijkse voorschot zo jaarlijks zo realistisch mogelijk vast te stellen.

Opleveringsniveau bij aanvang huurovereenkomst
Is er een (model)woning te bezichtigen?

Nieuwbouw:

Aangezien het nieuwbouw woningen betreffen en er op de bouwplaats hard wordt gewerkt en er strenge regels gelden voor het betreden van het bouwproject, kunnen we de woningen niet zomaar betreden.

Bezichtigingen worden derhalve niet gepland, soms kunnen er vaste kijk momenten geregeld worden met de aannemer waarbij een paar woningen opgesteld worden. 

We plaatsen altijd veel foto's van de bouwprojecten op onze Facebook pagina, Youtube kanaal en Instagram account, leuk om te volgen!

Blijf hiervan op de hoogte via onze Facebook paginaYoutube kanaal en ons Instagram account WoontankNL en maak daarnaast ook een profiel op onze website aan, zodat we je nieuwsbrieven kunnen versturen!

Bestaande bouw:

Voor de appartementen in bestaande bouw worden, zodra een woning beschikbaar komt, bezichtigingsafspraken gemaakt met de kandidaten.

Zijn er plattegronden beschikbaar?

Zodra beschikbaar worden op onze website etage en woningplattegronden geplaatst. Deze plattegronden zijn een impressie en geven een goede weergave van de werkelijkheid. Er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend, wijzigingen voorbehouden.

Let op dat in het gebouw altijd gespiegelde versies kunnen voorkomen en dat de maatvoering op de plattegrond ter indicatie is. Dit kan in werkelijkheid altijd iets afwijken. Wil je meubilair op maat laten maken of bijvoorbeeld gordijnen bestellen, meet dan altijd eerst zelf na oplevering de exacte maten van je appartement op om problemen te voorkomen. 

Kijk altijd op de etage plattegronden voor de daadwerkelijk indeling en posities van de buitenruimte. Dit kan verschillen ten opzichte van de woningplattegrond, aangezien er vaak alleen basis plattegronden worden gemaakt van veelvoorkomende types en dus niet van iedere woning apart. 

Hoe worden de muren afgewerkt?

Algemeen:

In nieuwbouw komen altijd zogenaamde krimpscheuren voor. Dit is niet te voorkomen en de scheurtjes kunnen zelfs pas na maanden nog in de woning optreden en zichtbaar worden. Het eventueel "wegwerken" hiervan is aan de huurder.

Nieuwbouw:

Het exacte opleverniveau van de wanden wordt altijd nader gecommuniceerd zodra dit definitief is vastgesteld met de aannemer van het betreffende project. In het algemeen kan je er vanuit gaan dat de wanden altijd behangklaar opgeleverd worden (let op, dit is niet sausklaar!). Eventuele oneffenheden dienen door jezelf weggewerkt te worden. Hou er tevens rekening mee dat de wanden nog behandeld/geïmpregneerd (voorstrijk) moeten worden.

Daarnaast heb je zonder goede voorstrijk / behandeling kans op het afbrokkelen. Het herstel hiervan is volledig voor eigen rekening en eigen risico.

De plafonds in de woningen zijn gespoten wit en hoeven niet meer gesausd te worden.

Let op dat het opleverniveau van het project Citadel in Houten verschilt van andere projecten. Voor de details van Citadel verwijzen wij je graag naar de uitgebreide informatie onder het project op onze website. 

Bestaande bouw:

Bij woningen in de bestaande bouw kan de afwerking per woning verschillen. Dit is pas bekend op het moment dat een appartement weer voor de verhuur beschikbaar komt nadat een huidige huurder zijn/haar huurovereenkomst heeft opgezegd.

Kan ik zelf een badkamer of keuken uitkiezen?

Nee, alle woningen worden voorzien van een keuken met inbouwapparatuur en een comfortabele badkamer. 

Hoe wordt de keuken opgeleverd?

Alle keukens zijn in principe voorzien van diverse inbouwapparatuur, zoals bijvoorbeeld een combi-magnetron, een afzuigkap, een koelvriescombinatie (evt met vriesvak), kookplaat en een vaatwasser. De indeling en uitvoering kan per woning cq project verschillen.

Let op, per project kunnen er uitzonderingen voorkomen waarbij het mogelijk is dat er meer of minder apparatuur in de keuken aanwezig is. Lees het exacte opleverniveau onder het betreffende project op deze website.

Moet ik nog een vloer leggen en waar moet ik rekening mee houden?

Ja, de nieuwbouw woningen worden kaal opgeleverd (met uitzondering van het project Citadel in Houten - zie voor alle informatie de omschrijving onder het project op onze website).

Je dient zelf een vloer te (laten) leggen.

Let wel op dat hier speciale eisen aan verbonden zijn (o.a. contactgeluidsisolatie). 

Voorwaarden en kwaliteitseisen:
1. Er dient een ondervloer te worden aangebracht die moet voldoen aan een contactgeluidsisolatiewaarde van Llin +1O db volgens NEN- en ISO 717-2. Deze gegevens staan vermeld op de verpakking.

2. De totale dikte van de vloerbedekking mag niet meer dan 15 mm bedragen, inclusief ondervloer.

3. De vloer moet worden vrij gehouden van de wanden om geluidsoverdracht te voorkomen
of u moet randisolatie toepassen.

4. De ondervloer mag niet worden vastgezet door middel van spijkers, schroeven (er kunnen leidingen liggen!) of verlijming.

5. Aanbrengen van plavuizen en andere steenachtige vloerafwerking is niet toegestaan.

Voor vragen of bij twijfel kan je altijd contact opnemen met de technische dienst van Fris Vastgoed Management, tel (020) 301 77 35.
 

Om geluidsoverlast te voorkomen is ons advies om niet met "hoge" hakken in huis te lopen. Ook wanneer aan alle eisen die in de verklaring voor een harde vloer staan opgenomen is voldaan, kunnen je buren toch geluidsoverlast ervaren. Er kan bij overlast te allen tijde een inspectie / controle worden uitgevoerd door de verhuurder en er kunnen naar aanleiding hiervan aanpassingen noodzakelijk zijn die voor eigen rekening komen.

Indien je een reeds bestaande woning gaat huren en de vloer van de vertrekkend huurder overneemt, gelden de bovengenoemde voorwaarden ook. Je neemt de verplichting van de vertrekkend huurder over.

 

Waar bevindt zich de wasmachine aansluiting?

In de woningen is de wasmachine aansluiting veelal gesitueerd in de berging in het appartement.

Is er een aparte berging bij de woning?

De appartementen zijn veelal voorzien van een berging in de woning (let op, er zijn uitzonderingen!). Daar bevindt zich de aansluiting voor de wasmachine/droger.

Daarnaast hebben sommige woningen ook nog een aparte berging in de kelder of begane grond onder het gebouw (let op, hier zijn er uitzonderingen, bv bij het project Sandebak en Toon Utrecht zijn geen aparte bergingen buiten de woning aanwezig en bij Citadel hebben niet alle woningen een externe berging).

Indien de woning een aparte berging in de kelder / begane grond heeft is deze niet voorzien van elektra (behoudens een lichtpunt) en het is verboden om in deze berging een stroomverbruikend apparaat (b.v. vrieskist) te plaatsen dat aangesloten is op het algemene elektriciteitsnet.

Check de informatie per project voor alle details en uitzonderingen.

Je huurwoning opzeggen? Hoe doe ik dat?
Ik wil de huur van mijn woning opzeggen, hoe doe ik dat?

Na het eerste huurjaar kan je je woning maandelijks opzeggen per de 1e van de maand met inachtneming van een maand opzegtermijn. Je dient hiervoor een opzeggingsformulier in te vullen en aan Woontank toe te sturen per email.

Het huuropzeggingsformulier kan je onder jouw eigen online profiel bij de documenten uploaden en dien je getekend in PDF te retourneren naar info@woontank.nl. Je huuropzegging wordt daarna in behandeling genomen en indien akkoord aan je bevestigd met nadere instructies. 

NB: je kan zelf een kandidaat aandragen om de woning van je over te nemen, echter geven wij geen garantie dat deze kandidaat ook de nieuwe huurder zal worden.

Ik heb een losse parkeerovereenkomst en wil de huur van mijn parkeerplaats opzeggen, hoe doe ik dat?

Indien je een losse parkeerovereenkomst hebt, kan je na het eerste huurjaar de parkeerplaats maandelijks opzeggen per de 1e van de maand met inachtneming van een maand opzegtermijn. Je dient hiervoor een opzeggingsformulier in te vullen en aan Woontank toe te sturen per email.

Het huuropzeggingsformulier kan je onder jouw eigen online profiel bij de documenten uploaden en dien je getekend in PDF te retourneren naar info@woontank.nl. Je huuropzegging wordt daarna in behandeling genomen en indien akkoord aan je bevestigd met nadere instructies.

Huur je een woning inclusief parkeerplaats, dan kan je deze niet los van de woning beëindigen. 

Vooroplevering door de huismeester

Nadat je opzegging formeel door verhuurder is verwerkt maakt de huismeester een afspraak met je voor de vooroplevering van de woning. De huismeester geeft je dan advies hoe je woning bij het einde van je huurovereenkomst opgeleverd dient te worden. 

Wederverhuur

Voor de wederverhuur is het nodig om de woning te laten bezichtigen door nieuwe huurders. Conform het gestelde uit de huurovereenkomst c.q. algemene bepalingen dient de vertrekkend huurder hieraan medewerking te verlenen. In onderling overleg met Woontank wordt afgestemd worden op welke wijze dit kan geschieden.

Eindoplevering

In overleg met Woontank wordt een afspraak gemaakt voor de eindoplevering. Dit vindt doorgaans plaats op de 1e dag van de opvolgende maand na de einddatum van de huurovereenkomst, en vindt doorgaans tegelijk met de nieuwe huurder(s) van de woning plaats.

Indien de 1e van de maand in een weekend of op een feestdag valt, dan zal de oplevering doorschuiven naar de eerstvolgende werkdag.

Hoe dient je woning bij de eindoplevering eruit te zien?

o Bij einde huurovereenkomst dient, indien er geen zaken door een opvolgend huurder worden overgenomen, dat alle “losse” of zelf aangebrachte zaken door huurder op een nette wijze te worden verwijderd. Eventuele schade komt voor rekening van huurder.

o Bij einde huurovereenkomst dienen alle gaten in de muren op een nette / onzichtbare manier door huurder te worden gedicht, zodat dit voor een opvolgend huurder niet meer zichtbaar is nadat hij/zij de wanden heeft gesausd. Eventuele schade komt voor rekening van huurder.

o Bij verwijdering van eventuele “plak” haakjes dient evt achtergebleven tape op een nette manier door huurder verwijderd te worden. Eventuele schade aan tegels en muren komt voor rekening van huurder.

o Ventilatiestokken (1 per ventilatierooster) behoren tot het gehuurde.

o Afdekkapjes in het plafond (rond, wit) ter plaatse van alle verlichtingspunten behoren tot het gehuurde.

o Balkon dient schoon opgeleverd te worden.

o Bij oplevering einde huurovereenkomst dienen alle wanden wit gesausd aan verhuurder opgeleverd te worden.

o Bij oplevering einde huurovereenkomst dient de woning zonder vloer / plinten opgeleverd te worden, tenzij een opvolgend huurder de vloer + plinten wenst over te nemen.

o Bij oplevering einde huurovereenkomst dient de woning zonder gordijnen en gordijnrails opgeleverd te worden, tenzij een opvolgend huurder dit wenst over te nemen. Gaten dienen bij verwijdering netjes en op professionele wijze gedicht te zijn, zodat dit voor een opvolgend huurder niet zichtbaar is nadat hij/zij de wanden heeft gesausd.

o Geconstateerde gebreken kunnen voor rekening huurder zijn wanneer deze niet zorg draagt voor herstel binnen 1 week na oplevering.

o Met betrekking tot de oplevering van de woning bij het einde van de huurovereenkomst blijven vanzelfsprekend alle voorwaarden en condities uit de getekende huurovereenkomst van kracht.

o Bij eventueel verlies van tags of sleutels dient huurder dit direct te melden bij de huismeester. Kosten voor bijmaken van sleutels of tags komen voor rekening van huurder.

o Vertrekkend huurder en nieuwe huurder zorgen voor correcte af- en aanmelding bij de diverse nutsbedrijven, alsmede het correct doorgeven van alle meterstanden.

Overname van zaken door een opvolgend huurder.

Het is mogelijk om bepaalde zaken over te doen aan een opvolgend huurder. Je kan dit met de opvolgend huurder onderling afstemmen. Woontank, alsmede de verhuurder, blijven hier verder volledig buiten, maar ontvangen wel graag een exacte opgave van deze afspraken. Wij nemen dit alsdan op in het opleverrapport dat bij de eindoplevering opgemaakt wordt. De opleververplichting zoals overeengekomen in de huurovereenkomst gaat dan over op de opvolgend huurder.

Indien de opvolgend huurder(s) niets wensen over te nemen dien je de woning volledig kaal, leeg en bezemschoon op te leveren e.e.a. zoals hierboven onder de FAQ en in de huurovereenkomst is opgenomen.

Privacy
Waar vind ik informatie over de privacy, cookie en gebruiksvoorwaarden van Woontank?

Op onze website via de knop "privacy" kan je uitgebreide informatie vinden over de privacy- cookie- en gebruiksvoorwaarden van Woontank.

Wil je meer informatie, dan kan je te allen tijde een email sturen naar info@woontank.nl.

Welke gegevens worden bewaard en kan ik dit inzien?

Als je via onze site je interesse kenbaar maakt voor een specifiek project of zoekopdracht aanmaakt hebben wij alleen je basis gegevens in ons bestand, zodat wij je per mail op de hoogte kunnen houden van het verhuurproces cq. aanbod.

Heb je je in het verleden ingeschreven en meer persoonlijke informatie dan alleen je naam en email adres achter gelaten, dan hebben wij dit conform de nieuwe regels van de Wet Algemene Verordening Gegevensbescherming verwijderd uit ons systeem.

Heb je je ingeschreven voor een woning tijdens de inschrijvingsperiode van een specifiek project, dan kan je alle gegevens terugvinden onder je eigen profiel met een door jezelf aangemaakte gebruikersnaam en wachtwoord.

Je kan zelf binnen je eigen profiel je gegevens en geüploade bestanden verwijderen. Lukt dit onverhoopt niet, stuur ons dan een email (info@woontank.nl) en we helpen je dan meteen verder.

 

Ik wil geen email meer ontvangen, hoe kan ik dit regelen?

Indien je van ons geen emails meer wenst te ontvangen kan je je uitschrijven voor verdere mailingen. Dit kan je doen via de button die je onderaan iedere verzonden nieuwsbrief vindt.

Lukt dit je niet, dan kan je uiteraard te allen tijde een email sturen naar info@woontank.nl, waarna wij direct zorgen dat je uitgeschreven wordt. 

Worden mijn gegevens bewaard?

Documenten worden niet langer dan nodig bewaard. Indien je bijvoorbeeld geen huurder wordt van een woning en je hebt tijdens de inschrijvingsperiode wel documenten geüpload in het systeem, wordt de informatie van alle ingeschreven kandidaten standaard door ons verwijderd uit het systeem zodra het betreffende complex is opgeleverd aan alle huurders en er geen andere mogelijkheden meer voor je zijn.

Je kan ook zelf je gegevens en documenten via je online profiel verwijderen. Lukt dit onverhoopt niet, stuur ons dan een email (info@woontank.nl), dan helpen we je meteen verder.