Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website onder andere om deze te analyseren en te verbeteren en voor social media. Wil je meer weten over deze cookies, lees dan onze privacy disclaimer en de uitleg over cookies
Door hiernaast op "Akkoord" te drukken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden. Wil je niet alle soorten cookies toestaan, klik dan op "Cookie instellingen aanpassen".

Veel gestelde vragen

Over Woontank
Wie zijn wij?

Woontank is een verhuurorganisatie met vrije sector huurwoningen in de regio Amsterdam en Utrecht.

Wij hebben op dit moment aanbod van (nieuwbouw) huurwoningen in Amsterdam, Utrecht, Haarlem en Houten.

Social media

Op social media zijn wij actief. Je vindt daar o.a. beeldmateriaal van de diverse (nieuwbouw) projecten, maar bijvoorbeeld ook leuke video's van diverse woningen.

Facebook

Instagram

Youtube

Contact

Heb je vragen? Check dan eerst even onder de meest gestelde vragen of je vraag hier toevallig al tussen staat!

Staat je vraag er niet bij? Wij werken online, dus stuur een email naar info@woontank.nl of een chat bericht via Facebook of Instagram.

Wij reageren doorgaans binnen 2 werkdagen!

Algemeen
Huren in 5 stappen

Stap 1, zoeken

Kijk op onze website of er een project staat dat bij je past.

Let wel even op de inkomenstoets om teleurstellingen te voorkomen: grofweg je bruto maandinkomen inclusief vaste toeslagen gedeeld door 4 is je maximale huurbudget als je in je eentje wil huren.

Stap 2, maak je interesse kenbaar

Je maakt je interesse kenbaar door op de knop "huren" bij het betreffende woningtype te klikken en dan het formulier in te vullen. 

Vervolgens maak je een profiel aan binnen je eigen online omgeving (IDD) waarin je je verder kan registeren. Met een profiel houden we je op de hoogte van nieuwe woningen en woningen die opnieuw beschikbaar komen omdat de huidige huurder gaat verhuizen.

Stap 3, inschrijving woning

Zodra de inschrijving van een specifiek nieuwbouw project start, danwel als er een woning in de bestaande bouw beschikbaar komt, kan je je daadwerkelijk inschrijven en documenten uploaden. In het alsdan beschikbare online formulier worden je vragen gesteld over je inkomen, vermogen en huidige woning. Deze worden gebruikt om te beoordelen of we je kunnen accepteren als huurder. Daarnaast word je profiel aangevuld met een upload mogelijkheid. Hierin kun je de benodigde documenten uploaden. Alleen complete dossiers worden in behandeling genomen, dus let goed op wat er allemaal benodigd is om je aanvraag in behandeling te nemen.

Stap 4, contract

Afhankelijk van de beschikbaarheid van de woning (bij nieuwbouw is er vaak een beperkte inschrijfperiode) ontvang je bericht of we je kunnen accepteren als huurder. Dan ontvang je verdere uitleg over de vervolg procedure, contract en sleuteloverdracht.

Stap 5, verhuizen

Als je contract is getekend en alle overeengekomen betalingen zijn afgerond, wordt er een afspraak gemaakt voor de sleuteloverdracht. Bij nieuwbouw ligt de datum van sleuteloverdracht niet vast. Je wordt uiterlijk 4 weken van te voren geïnformeerd over de exacte opleverdatum. Daarna kun je verhuizen!

Rekent Woontank bemiddelingskosten voor het vinden van een woning?

Je kan je gratis via onze website registreren en je interesse(s) kenbaar maken. Je wordt dan geheel vrijblijvend op de hoogte gehouden van ons aanbod en ontvangt bij de start van een inschrijvingsperiode nadere informatie over de procedure. Woontank rekent geen bemiddelingskosten voor het vinden van een woning. 

Huren is zorgeloos! Waarom?

Je weet als huurder waar je aan toe bent. Je bent flexibel, geen onverwachte lasten, geen financiële risico’s en na het eerste huurjaar heb je een opzegtermijn van 1 maand. En het groot onderhoud? Daar heb je geen omkijken naar.

Hoe kan ik een klacht doorgeven?

Woontank heeft kwaliteit en haar serviceverlening hoog in het vaandel staan en wij doen er natuurlijk alles aan om onze huurders zo goed en zo snel mogelijk te helpen. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent of dat je een klacht hebt. Je kunt je klacht melden via info@woontank.nl.

Maatregelen Corona

(See English below)

Maatwerkoplossing bij huurbetalingsachterstand.

De corona crisis heeft impact op ons allemaal. De maatregelen van de Rijksoverheid zijn onvermijdelijk om verdere verspreiding te voorkomen. Deze maatregelen kunnen ook impact hebben die leiden tot huurbetalingsproblemen. Wij bieden namens de verhuurder, in het bijzonder zelfstandige ondernemers, ZZP’ers en flexwerkers een maatwerkoplossing.

Ondersteuning
Half maart heeft het kabinet maatregelen genomen om de verspreiding van het Corona virus tegen te gaan. Er zijn huurders die hierdoor te maken krijgen met een sterke inkomstenterugval. De overheid heeft hiertoe financiële regelingen in het leven geroepen. De toegang tot het verkrijgen van bijstand wordt eenvoudiger voor ondernemers, ZZP’er en flexwerkers.

Bij acute financiële problemen bieden wij een passende maatwerkoplossing!

Huurbetaling
Als iemand in acute betalingsproblemen komt zoeken wij samen met de verhuurder naar een maatwerkoplossing.

Incassokosten
Huurders die een achterstand oplopen vanwege de corona crisis betalen geen incassokosten, zolang de achterstallige betalingen bij verhuurder in behandeling zijn.

Huisuitzetting
Huurders die vanwege de maatregelen van het kabinet in acute betalingsproblemen komen hoeven niet te vrezen voor huisuitzetting.

Vragen
Voor eventuele vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met de verhuurder via finance@wonam.nl.

Meer informatie
Op de website van de overheid vindt u informatie over ondersteuning van ondernemers, ZZP’ers en flexwerkers:


- https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/03/17/coronavirus-kabinet-neemt-pakket-nieuwe-maatregelen-voor-banen-en-economie

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zelfstandigen-zonder-personeel-zzp/extra-tijdelijke-ondersteuning-voor-zzp-ers

 

English:

Custom solution for rent arrears.

The corona crisis is impacting all of us. National government measures are inevitable to prevent further spread. These measures can also have an impact that lead to rent payment problems. We offer, in particular, self-employed entrepreneurs, freelancers and flex workers a custom solution.

Support

In mid-March, the government took measures to prevent the spread of the Corona virus. There are tenants who have to deal with a strong drop in income. The government has set up financial arrangements for this. Access to obtaining assistance will become easier for entrepreneurs, self-employed persons and flex workers.

We offer a suitable tailor-made solution for acute financial problems!

Rent payment

If someone gets into acute payment problems, we look for a custom solution together.

Collection costs

Tenants who are behind due to the corona crisis do not pay collection costs, as long as the arrears are being processed by us.

Eviction

Tenants who get into acute payment problems because of the measures taken by the cabinet need not fear eviction.

Questions

For any questions or comments, please contact us at finance@wonam.nl.

More information

On the government website you will find information about support for entrepreneurs, freelancers and flex workers:

https://www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2020/03/17/coronavirus-kabinet-emt-akket-nieuwe- measures-voor-banen-en-economie

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/zelfstandigen-zonder-personeel-zzp/extra-tijdelijke-ondersteuning-voor-zzp-ers

Een woning huren, hoe doe ik dat?
Ik wil een woning huren, wat moet ik doen?

Ga naar het project waar je geïnteresseerd in bent op onze website. Klik dan op het woningtype van voorkeur en vervolgens op de button 'huren'. Bij het nieuwe aanbod word je hiermee op de hoogte gehouden van de exacte start van de inschrijvingen en ontvang je meer informatie over de verhuurprocedure.

Bij het bestaande aanbod weten wij hierdoor waarin jij geïnteresseerd bent. Zo kunnen we je benaderen wanneer er een passende woning beschikbaar komt.

Wat zijn de inkomenseisen om te huren?

Om een woning te huren kan je de volgende inkomenseisen als richtlijn aanhouden (let op, er kunnen afhankelijk van het project andere voorwaarden door verhuurder gesteld worden):

-   Single: gemiddeld bruto maandinkomen inclusief vaste toeslagen van ca. 3,5 tot 4x de maandhuur inclusief servicekosten
-   Stel: gemiddeld bruto maandinkomen inclusief vaste toeslagen van ca. 5x de maandhuur inclusief servicekosten

Wij verhuren woningen in de vrije sector. Een vast regelmatig inkomen is van belang.

Wij volgen hierin de adviezen van het Nibud. Zij adviseren over een betaalbare huur op basis van het inkomsten- en uitgavenpatroon van een huurder. Graag verwijzen wij hiervoor naar de  huurwijzer op de site van Bo-Ex. Dit is een tool die het Nibud ontwikkeld heeft bij het geven van advies over een betaalbare huur. 

Je inkomen kun je aantonen met behulp van de download van "mijn arbeidsverleden en loongegevens" via het UWV. Ben je uitzendkracht? Dan dien je te beschikken over minimaal een fase B uitzendcontract.

Ben je IB ondernemer of ontvang je pensioen of uitkering? Dan kun je je inkomen aantonen middels een accountantsverklaring of inkomensverklaring van de belastingdienst.

Vrij beschikbaar vermogen (meer dan 20.000 euro) op een Nederlandse bankrekening kan gebruikt worden voor de inkomenstoets. Deel het totale vermogen door 120 en tel het op bij je bruto maandinkomen.

Heb je onvoldoende vast inkomen dan kunnen we je helaas niet helpen in de vrije sector. Je kunt dan een woning bij een corporatie huren, eventueel met subsidie.

Waar kan ik het inschrijfformulier vinden?

Nieuwbouw:

Het inschrijfformulier is online beschikbaar zodra de inschrijving van het betreffende project is gestart. Je kunt dan onder de button "huren" bij het type van jouw voorkeur het inschrijfformulier digitaal invullen en aan ons versturen. Indien de inschrijvingsperiode niet actief is, kan je alleen je interesse kenbaar maken, je wordt dan op de hoogte gehouden zodra de verhuur start.

Let op: naast het inschrijfformulier zijn ook nog diverse andere documenten benodigd. Die kan je uploaden onder je profiel, nadat je het inschrijfformulier hebt ingevuld en verzonden.

NB: Deze upload mogelijkheid is alleen beschikbaar tijdens de inschrijvingsperiode van het betreffende project of indien er een specifieke bestaande woning beschikbaar is gekomen. Zonder deze documenten wordt je inschrijving niet in behandeling genomen.

Bestaande bouw:

Maak je interesse kenbaar door bij het desbetreffende project op de button 'huren' te klikken. Zo kunnen we je benaderen wanneer er een passende woning beschikbaar komt.

Welke stukken dien ik aan te leveren?

Wij zoeken naar een best passende kandidaat voor een woning dat beschikbaar komt. Om in aanmerking te komen voor een woning, dien je je in te schrijven en de volgende stukken (digitaal via je profiel) aan te leveren. 

Alleen complete dossiers worden in behandeling genomen, dus check het nog een keer goed! Zonder de benodigde documenten kunnen we je inschrijving helaas niet in behandeling nemen. 

Identiteit

Van iedere huurder en eventuele medehuurder is nodig:

  • Een uittreksel uit het basisregistratie persoonsregister. Hierop staat je woongeschiedenis beschreven. Deze kan je opvragen bij de gemeente (niet ouder dan 3 maanden).
  • Een verklaring van je huidige verhuurder / hypotheekhouder (niet ouder dan 3 maanden). Dit is alleen voor jou van toepassing als je niet inwonend bent. Ben jij wél inwonend? Dan hoef je dit document niet aan te leveren. Klik hier om het document te downloaden.

Loondienst

  • Een werkgeversverklaring (niet ouder dan 3 maanden).Klik hier om het document te downloaden.
  • Gewaarmerkte kopie arbeidsverleden en loongegevens van het UWV. Zie aparte vraag/antwoord voor de handleiding van waar je dit bestand kunt opvragen. Houdt er rekening mee dat je dit document alleen kunt aanvragen met je DigiD.

Zelfstandig ondernemer

De volgende documenten dien je bij een eigen bedrijf naast de identiteitsdocumenten aan te leveren:

  • Inkomen aantonen met de inkomensverklaring van de belastingdienst. Deze kun je zelf aanvragen door in te loggen met je DigiD op Mijn Belastingdienst. Klik hier om te bekijken hoe je dit doet. Let op: je kunt dit document alleen opvragen met je DigiD. Je kunt ook je voorlopige IB van het afgelopen jaar gebruiken.
  • Balans, winst- en verliesrekening over het meest recente volledig boekjaar.
  • Uittreksel uit het Kamer van Koophandel register.

Heb je geen inkomensverklaring dan is een accountantsverklaring met jaarrekening noodzakelijk.

Gepensioneerd

Kopie jaaropgave pensioen / AOW.

Eigen vermogen

Indien jouw eigen vermogen meer dan € 20.000,- bedraagt en je wilt dit (voor een deel) meenemen in de toetsing, dan dien je dit aan te tonen met een kopie dagafschrift van een Nederlandse bankrekening.

Heb je een koopwoning?

Bij een koopwoning zijn de volgende situaties mogelijk en dien je de volgende documenten te uploaden:

De woning is verkocht:

  • (Voorlopige) koopakte.
  • Jaaropgaven van hypotheekverstrekker OF een nota van afrekening. 

Als je de hypotheek aanhoudt, dan dient het inkomen voldoende te zijn om de hypotheeklasten en de huurkosten te dragen.

  • Bankafschriften met hierop de maandelijkse hypotheeklasten.

Echtscheiding

In geval van scheiding is het van belang dat je je financiële positie kunt onderbouwen op basis van het scheidingsconvenant, zodat wij kunnen vaststellen of er voldoende financiële middelen zijn om de huursom te dragen ten opzichte van het inkomen.

Zorg te allen tijde voor duidelijk leesbare PDF bestanden. Indien een document uit meerdere pagina's bestaat, voeg ze dan samen tot één PDF. Er zijn voor Mac en PC verschillende programma’s beschikbaar of google even op PDF samenvoegen.

Het aanleveren van documenten via email of hard-copy per post is niet mogelijk.

Heb je een medehuurder? Upload dan beiden je persoonlijke documenten! 

Hoe upload ik documenten?

Als je ingelogd bent onder je profiel (IDD) en de inschrijvingsperiode van het project van voorkeur is actief, dan zie je verschillende upload mogelijkheden staan onder "documenten". Gebruik de velden die op jou van toepassing zijn om je gegevens te uploaden. 

Je kunt geüploade documenten altijd zelf verwijderen/aanpassen.

Wil je iets extra toevoegen maak dan een nieuwe upload in een nog beschikbaar veld. 

Als je helemaal klaar bent kun je dit met een vinkje aangeven en aan ons verzenden.

Hoe worden de appartementen toegewezen?

Aan de hand van de voor die woningen gestelde inkomenseis in combinatie met beschikbaarheid, volledigheid van je dossier en finale credit check worden de woningen toegewezen. Daarnaast kan er bij bepaalde projecten op verzoek van de verhuurder worden gekeken naar een bepaalde verhouding van (gezins)samenstellingen binnen een complex (bv een mix van jong/oud/alleenstaand/samenwonend/friends concept/werkend in een bepaalde beroepsgroep (bv leerkrachten/zorgpersoneel)).

De toewijzing is aan de best passende kandidaat. Over de toewijzing kan niet worden gecorrespondeerd.

Wanneer hoor ik of ik de woning toegewezen krijg? Controle op documenten.

Zodra de inschrijvingsperiode van het betreffende project is gesloten worden alle dossiers beoordeeld. Daarna ontvang je nader bericht per e-mail.

De woningen worden toegewezen onder alle kandidaten die zich volledig hebben ingeschreven, aan de voorwaarden voldoen en alle documenten hebben geüpload. Bij meerdere inschrijvingen op één woning wordt er toegewezen op basis van de best passende kandidaat. 

Wanneer je een voorlopige toewijzing ontvangt, kun je deze vervolgens binnen de gestelde termijn accepteren of afwijzen in je online dossier.

Om je acceptatie aan ons te bevestigen dien je vervolgens een huurreservering van € 95 inclusief BTW over te maken (via een link van Mollie in je online dossier), waarna wij de uitgebreide finale check zullen uitvoeren; een beoordeling ten aanzien van de draagkracht voor betaling van de maandelijkse huur. De huurreservering ontvang je binnen ca. 1 maand na de oplevering van de appartementen retour, mits je aan alle voorwaarden hebt voldaan.

Pas na deze bovenstaande handelingen gaan wij in de finale check je documenten in je online profiel formeel één voor één "accepteren" en verifiëren wij de werkgeversverklaring door middel van het verzekeringsbericht van het UWV. Zodra alle documenten zijn geaccepteerd zie je dit binnen je profiel en ontvang je nader bericht van ons. Heb je geen woning toegewezen gekregen, dan zijn je documenten ook niet door ons afgevinkt, dit doen wij dus pas tijdens de finale controles.

Wanneer je dossier o.b.v. de finale check volledig akkoord bevonden is krijg je de huurovereenkomst digitaal ter ondertekening aangeboden. Het concept van de huurovereenkomst kan je vinden op onze website, als je inlogt onder je eigen profiel staat de overeenkomst onder de "documenten". Wijzigingen door huurder op de huurovereenkomst zijn niet mogelijk.

Let op: indien je na je acceptatie toch besluit de huurovereenkomst niet te ondertekenen of wanneer de aangeleverde stukken waarop we jouw aanvraag beoordelen onjuistheden bevatten, ontvang je de huurreservering van € 95 inclusief BTW niet retour.

 

Kan ik als student een huurwoning krijgen?

Nee, het is alleen mogelijk om te huren met voldoende inkomen volgens de inkomenstoets, waarbij maximaal 2 inkomens tot een gemeenschappelijk inkomen gezien mogen worden. Ook mogen er niet meer dan twee huurders op een adres ingeschreven staan. 

Tenzij aan deze eisen wordt voldaan is het voor studenten niet mogelijk een woning te huren via Woontank. Er worden helaas geen garantstellingen door derden (ouders) geaccepteerd. 

Kan ik een woning bezichtigen?

Nieuwbouw:

Aangezien het nieuwbouw woningen betreffen, er op de bouwplaats hard wordt gewerkt en er strenge regels gelden voor het betreden van het bouwproject, kunnen we de woningen niet zomaar betreden.

Bezichtigingen in nieuwbouw projecten worden derhalve niet gepland. 

We plaatsen wel veel foto's / video's van de bouwprojecten op onze Facebook pagina, Youtube kanaal en Instagram account, leuk om te volgen!

Blijf hiervan op de hoogte via onze Facebook paginaYoutube kanaal en ons Instagram account en maak daarnaast ook je interesse op onze website kenbaar, zodat we je nieuwsbrieven kunnen versturen!

Bestaande bouw:

Voor de appartementen in bestaande bouw worden, zodra een woning beschikbaar komt, bezichtigingsafspraken gemaakt met de kandidaten.

Documenten tbv de inschrijving
Werkgeversverklaring

Een standaard werkgeversverklaring kun je bij je profiel op de Woontank website downloaden als je ingelogd bent.

Laat deze invullen en ondertekenen door je werkgever en scan hem vervolgens in. Indien je werkgever niet beschikt over een bedrijfsstempel kan je het formulier ook uitprinten op briefpapier van je werkgever.

Heeft je werkgever een eigen model werkgeversverklaring, dan mag deze ook gebruikt worden zolang de inhoud overeenkomt met het model van Woontank.

Verhuurdersverklaring / Hypotheekverklaring

Huur je momenteel al een woning? Een standaard verhuurdersverklaring kun je bij je profiel op de Woontank website downloaden als je ingelogd bent.

Laat deze invullen en ondertekenen door je huidige verhuurder en scan hem vervolgens in.

Let op: Dit is alleen voor jou van toepassing als je niet inwonend bent. Ben jij wél inwonend? Dan hoef je dit document niet aan te leveren.

Heb je een koopwoning? Vraag dan bij je hypotheekverstrekker een hypotheekverklaring op.

UWV verklaring arbeidsverleden en loongegevens

Via deze link: https://www.uwv.nl/particulieren/formulieren/digitaal-verzekeringsbericht.aspx  ga je naar het overzicht van je arbeidsverleden en loongegevens. (dit gaat via Mijn UWV.)

Het UWV heeft vanuit de Belastingdienst gegevens van iedere belastingbetaler. Dit overzicht gebruiken wij om de gegevens op de werkgeversverklaring te verifiëren. (Dit heeft dus niet te maken met een uitkeringssituatie.) 

Op de homepage zie je aan de rechterkant een groen vak om in te loggen met jouw DigiD.

  • Klik in het groene vak op Mijn UWV.
  • Je wordt doorgeleid naar de inlogpagina waarop je kunt inloggen met jouw DigiD gegevens.
  • Wanneer je bent ingelogd wordt je doorgeleid naar jouw UWV-omgeving. 
  • In de linker kolom vindt je een menu. Klik in dit menu op “persoonlijke gegevens.” 
  • Klik op deze pagina in het vak met  “Arbeidsverleden” op de knop “controleren.”
  • Je wordt doorgeleid naar de pagina met "uw arbeidsverleden".
  • Aan de rechterkant van de pagina zie je een vak met “Verzekeringsbericht.” Hier vink je het hokje bij “Burgerservicenummer” uit. Dit is informatie die wij niet in ons bezit mogen hebben. 
  • De vinkjes bij Arbeidsverleden, Arbeidsverleden detailgegevens en Loongegevens laat je staan. Dit is de informatie die wij wél nodig hebben.
  • Vervolgens klik je op “Download printversie (pdf)”
  • Dit PDF bestand sla je op en upload je vervolgens in jouw online dossier.
Huurovereenkomst
Wat is de minimale huurtermijn?

Je huurt voor minimaal 1 jaar. Daarna is de huurovereenkomst te beëindigen per de eerste van de volgende maand + 1 maand. Een voorbeeld: je geeft op 19 april aan dat je de huur wilt opzeggen, dan beëindigt de huurovereenkomst op 1 juni.

Hoe hoog is de waarborgsom?

De waarborgsom is standaard 1 maand huur + servicekosten. Ben je echter zelfstandig ondernemer / ZZP-er etc., dan is de waarborgsom standaard 3 maanden huur + servicekosten.

Verhuurder kan in bijzondere situaties een verhoogde borg stellen. 

Zijn er naast de huurprijs nog servicekosten?

Ja, de servicekosten zijn kosten bovenop de kale huur. Een indicatie van de servicekosten is ca. 70 tot 80 euro per maand. Dit kan echter afwijken, de hoogte is afhankelijk van het type gebouw en de te leveren diensten.

Voor de gezamenlijke ruimtes waar alle bewoners gebruik van maken worden bepaalde kosten gedeeld. Bijvoorbeeld voor onderhoud van het buitenterrein, schoonmaken entrees & trappen. Deze kosten worden betaald van de servicekosten. Je ontvangt altijd hiervan een separate opgave en jaarlijks een overzicht van de servicekosten. De samenstelling van de servicekosten is in een wettelijk kader bepaald. Meer informatie vind je op de website van de rijksoverheid. 

In deze servicekosten zijn dus geen kosten opgenomen voor je individuele verbruik van water, elektra en warmte. Dit dien je zelf nog apart te voldoen aan de diverse nutsbedrijven.  

Wat zijn de maandelijkse energie- warmte en water kosten?

Naast de huurprijs en servicekosten moet je rekening houden met een aantal andere vaste lasten. Je individuele kosten voor energie, warmte en water zijn afhankelijk van je eigen verbruik. De kosten van water, elektra en warmte dien je dus nog zelf apart te voldoen via de diverse nutsbedrijven. Verder betaal je belastingen als huurder; waterschapsbelasting en afvalstoffenheffing.

Welke verzekeringen sluit ik af?

Vraag te allen tijde advies bij je eigen verzekeringsadviseur voor wat betreft het afsluiten van verzekeringen die voor jouw persoonlijke situatie van toepassing zijn.

Een inboedelverzekering is verplicht om af te sluiten.

Ook is het verstandig om een aansprakelijkheidsverzekering af te sluiten. Dit is echter niet verplicht.

Parkeren
Kan ik parkeren bij mijn nieuwe woning?

Bij diverse projecten zijn parkeerplaatsen te huur (niet onbeperkt). Deze parkeerplaatsen zijn afzonderlijk te huur, niet verplicht (met uitzondering van het project Citadel te Houten, daar huur je verplicht inclusief een parkeerplaats). Voor informatie over het huren van deze parkeerplaatsen (niet onbeperkt) kan je contact opnemen met Woontank.

Conform gemeentelijke informatie wordt door de gemeente Amsterdam aan huurders geen parkeervergunning voor straat parkeren verstrekt . Bij de diverse complexen zijn parkeerplaatsen te huur (niet onbeperkt) in de bij het gebouw behorende parkeergarages.

Er wordt door de verhuurder geen medewerking verleend aan het invullen van eventuele separate aanvraagformulieren van de gemeente voor straat parkeren.

Opleveringsniveau bij aanvang huurovereenkomst
Zijn er plattegronden beschikbaar?

Op onze website worden etage en woningplattegronden geplaatst. Deze plattegronden zijn een impressie en geven een goede weergave van de werkelijkheid. Er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend, wijzigingen voorbehouden.

Let op dat in het gebouw altijd gespiegelde versies kunnen voorkomen en dat de maatvoering op de plattegrond ter indicatie is. Dit kan in werkelijkheid altijd iets afwijken. Wil je meubilair op maat laten maken of bijvoorbeeld gordijnen bestellen, meet dan altijd eerst zelf na oplevering de exacte maten van je appartement op om problemen te voorkomen. 

Kijk altijd op de etage plattegronden voor de daadwerkelijk indeling en posities van de buitenruimte. Dit kan verschillen ten opzichte van de woningplattegrond, aangezien er vaak alleen basis plattegronden worden gemaakt van veelvoorkomende types en dus niet van iedere woning apart. 

Hoe worden de muren afgewerkt?

Nieuwbouw:

Het exacte opleverniveau van de wanden wordt altijd nader gecommuniceerd zodra dit definitief is vastgesteld met de aannemer van het betreffende project. In het algemeen kan je er vanuit gaan dat de wanden altijd behangklaar opgeleverd worden (let op, dit is niet sausklaar!). Eventuele oneffenheden dienen door jezelf weggewerkt te worden. Hou er tevens rekening mee dat de wanden nog behandeld/geïmpregneerd (voorstrijk) moeten worden.

Daarnaast heb je zonder goede voorstrijk / behandeling kans op het afbrokkelen. Het herstel hiervan is volledig voor eigen rekening en eigen risico.

Bestaande bouw:

Bij woningen in de bestaande bouw kan de afwerking per woning verschillen. Dit is pas bekend op het moment dat een appartement weer voor de verhuur beschikbaar komt nadat een huidige huurder zijn/haar huurovereenkomst heeft opgezegd.

Krimpscheuren:

In nieuwbouw komen altijd zogenaamde krimpscheuren voor. Dit is niet te voorkomen en de scheurtjes kunnen zelfs pas na maanden nog in de woning optreden en zichtbaar worden. Het eventueel "wegwerken" hiervan is aan de huurder.

Hoe worden de plafonds afgewerkt?

De plafonds in de woningen zijn gespoten wit en hoeven niet meer gesausd te worden.

Kan ik zelf een badkamer of keuken uitkiezen?

Nee, alle woningen worden voorzien van een keuken met inbouwapparatuur en een comfortabele badkamer. 

Hoe wordt de keuken opgeleverd?

Alle keukens zijn in principe voorzien van diverse inbouwapparatuur, zoals bijvoorbeeld een combi-magnetron, een afzuigkap, een koelvriescombinatie (evt met vriesvak), kookplaat en een vaatwasser. De indeling en uitvoering kan per woning cq project verschillen.

Let op, per project kunnen er uitzonderingen voorkomen waarbij het mogelijk is dat er meer of minder apparatuur in de keuken aanwezig is. Lees het exacte opleverniveau onder het betreffende project op deze website.

Moet ik nog een vloer leggen en waar moet ik rekening mee houden?

Ja, de nieuwbouw woningen worden kaal opgeleverd (met uitzondering van het project Citadel in Houten - zie voor alle informatie de omschrijving onder het project op onze website).

Je dient zelf een vloer te (laten) leggen.

Let wel op dat hier speciale eisen aan verbonden zijn (o.a. contactgeluidsisolatie). 

Voorwaarden en kwaliteitseisen:
1. Er dient een ondervloer te worden aangebracht die moet voldoen aan een contactgeluidsisolatiewaarde van Llin +1O db volgens NEN- en ISO 717-2. Deze gegevens staan vermeld op de verpakking.

2. De totale dikte van de vloerbedekking mag niet meer dan 15 mm bedragen, inclusief ondervloer.

3. De vloer moet worden vrij gehouden van de wanden om geluidsoverdracht te voorkomen
of u moet randisolatie toepassen.

4. De ondervloer mag niet worden vastgezet door middel van spijkers, schroeven (er kunnen leidingen liggen!) of verlijming.

5. Aanbrengen van plavuizen en andere steenachtige vloerafwerking is niet toegestaan.

Voor vragen of bij twijfel kan je altijd contact opnemen met de technische dienst van Fris Vastgoed Management, tel (020) 301 77 35.
 

Om geluidsoverlast te voorkomen is ons advies om niet met "hoge" hakken in huis te lopen. Ook wanneer aan alle eisen die in de verklaring voor een harde vloer staan opgenomen is voldaan, kunnen je buren toch geluidsoverlast ervaren. Er kan bij overlast te allen tijde een inspectie / controle worden uitgevoerd door de verhuurder en er kunnen naar aanleiding hiervan aanpassingen noodzakelijk zijn die voor eigen rekening komen.

Indien je een reeds bestaande woning gaat huren en de vloer van de vertrekkend huurder overneemt, gelden de bovengenoemde voorwaarden ook. Je neemt de verplichting van de vertrekkend huurder over.

 

Waar bevindt zich de wasmachine aansluiting?

In de woningen is de wasmachine aansluiting veelal gesitueerd in de berging in het appartement.

Is er een aparte berging bij de woning?

De appartementen zijn veelal voorzien van een berging in de woning (let op, er zijn uitzonderingen!). Daar bevindt zich de aansluiting voor de wasmachine/droger.

Daarnaast hebben sommige woningen ook nog een aparte berging in de kelder of begane grond onder het gebouw (let op, hier zijn er uitzonderingen, bv bij het project Sandebak, Coubertin, Pulse One/Two en Toon Utrecht zijn geen aparte bergingen buiten de woning aanwezig en bij Citadel hebben niet alle woningen een externe berging).

Indien de woning een aparte berging in de kelder / begane grond heeft is deze niet voorzien van elektra (behoudens een lichtpunt) en het is verboden om in deze berging een stroomverbruikend apparaat (b.v. vrieskist) te plaatsen dat aangesloten is op het algemene elektriciteitsnet.

Check de informatie per project voor alle details en uitzonderingen.

Het meten van maten voor bijvoorbeeld gordijnen en meubels etc.

Huurders dienen te allen tijde zelf, na de datum van sleuteloverdracht, de maten van het appartement op te meten voor het bestellen van bijvoorbeeld gordijnen of meubels. Om eventuele problemen te voorkomen verstrekt verhuurder hierover vooraf geen details en dient huurder zelf de benodigde maten op te nemen na de datum van sleuteloverdracht.

Indicatie van maatvoeringen is terug te vinden op de plattegrond van de woning, echter kan huurder hier geen rechten aan ontlenen. Afwijkingen kunnen voorkomen.

Hoe gaat de oplevering van mijn nieuwe woning in zijn werk?
Datum en tijdstip sleuteloverdracht / inspectie ronde

De sleuteloverdracht vindt in principe altijd plaats met de vertrekkend en nieuwe huurder samen. Is dit echt niet mogelijk, dan maken we een aparte afspraak.

We treffen elkaar bij het betreffende appartement.

Bij de afspraak is een afgevaardigde van Woontank aanwezig en/of de huismeester.

Tijdens de inspectie van de woning maken we foto’s van eventuele gebreken en/of schade, zodat er geen discussies kunnen ontstaan over de status van de woning bij aanvang. Tevens nemen we de meterstanden op en bespreken we wat wel of niet overgenomen wordt door de opvolgende huurder.

Worden er eventuele gebreken geconstateerd, dan wordt dit via de huismeester, dan wel via de beheerder Fris Vastgoed opgelost.

Alle informatie wordt in een digitaal rapport samengevoegd en door de vertrekkend huurder en nieuwe huurder ondertekend. Dit gaat allemaal via de Ipad. Je dient ter plekke op de Ipad je handtekening te zetten, en naderhand ontvang je een pdf versie van het totale rapport.

Verplichte identificatie

Tijdens de sleuteloverdracht zijn wij verplicht om een identificatie check uit te voeren. Dit houdt in dat je ZELF aanwezig dient te zijn.

Wij voeren de volgende controles uit:

  • Identificatie check aan de hand van identiteitsbewijs (deze dient op de datum van sleuteloverdracht nog minimaal 3 maanden geldig te zijn).

Derhalve dien je mee te nemen:

  • Geldig identiteitsbewijs; Let op: alleen paspoort en ID-kaart (geen rijbewijs toegestaan);
  • Ben je in bezit van een buitenlands paspoort (geen EU-lid), dan dien je een Nederlandse verblijfsvergunning mee te nemen.

BELANGRIJK:

Heb je geen officieel ID bewijs bij je (rijbewijs is NIET toegestaan), dan leveren we wel op maar ontvang je de sleutels van je woning NIET. We plannen een afspraak met je in bij ons op kantoor, waarna je na correcte identificatie de sleutels van je woning van ons ontvangt.

Tijdig overmaken huurbetaling en waarborgsom

Tijdens ondertekening van de huurovereenkomst ben je akkoord gegaan met een incassomachtiging voor het automatisch afschrijven van de maandelijkse huurverplichting. De huurpenningen zullen automatisch geïncasseerd worden vanaf de 2e huurmaand (in principe altijd per de 1e van de maand).

De 1e huurbetaling en de waarborgsom dien je dus ZELF over te maken aan de verhuurder. Het exacte bedrag dat je voor de sleuteloverdracht nog dient over te maken staat in je huurovereenkomst vermeld en dien je uiterlijk 3 dagen voorafgaand aan de datum van sleuteloverdracht te hebben voldaan.

Contactpersonen

Woontank

Voor vragen aangaande je huurovereenkomst kun je contact met ons opnemen per mail: info@woontank.nl

FRIS Vastgoed Management

Vanaf het moment dat je de sleutel in ontvangst hebt genomen is FRIS Vastgoed Management je aanspreekpunt bij gebreken, storing- en reparatieverzoeken en vragen over de techniek.

Voor eventuele storingen of andere zaken van technische aard in de woning kan je contact opnemen met hen via de volgende communicatiekanalen.

Telefoonnummer: 020 – 301 77 35

e-mail: onderhoud@fris.nl

Sleuteloverdracht document

Bij het aangaan van de huurovereenkomst ontvang je van ons een uitgebreid document waarin alle zaken beschreven staan die van toepassing zijn op jouw nieuwe woning. Lees dit goed door.

Hierin vind je o.a. informatie over de wijze van oplevering, huurbetaling, het aanmelden bij de diverse nutsbedrijven, je verhuizing, vloerbedekking, huishoudelijk reglement etc etc.

Ik ben reeds huurder en heb vragen over mijn huurovereenkomst.
Ik ben huurder en wil iets in mijn huurovereenkomst wijzigen.

Indien je een woning huurt en je wil graag een wijziging aanvragen op je reeds getekende huurovereenkomst, dan kan je dit verzoek schriftelijk indienen via info@woontank.nl.

Denk hierbij aan bijvoorbeeld het toevoegen of aftreden van een medehuurder of een aanvraag voor huisbewaring.

In geval van verzoek van aftreding van een huurcontract verzoeken wij beide huurders een formeel verzoek tot aftreding van 1 van de huurders te doen per mail (ieder vanaf eigen mailadres).

Je aanvraag wordt ter beoordeling voorgelegd aan de verhuurder, waarna je vanzelfsprekend nader bericht ontvangt over de vervolgprocedure.

Aan een bovengenoemde contractuele wijziging van de huurovereenkomst zijn kosten verbonden van 250 euro exclusief BTW, gebaseerd op het aantal minuten dat wij bezig zijn met werkzaamheden ten behoeve van deze wijziging (o.a. mailverkeer vanaf verzoek tot realisatie wijziging, systeemadministratie, dossier/documenten beoordeling huurders, afstemming verhuurder, uitvoeren van credit checks, dossier formaliseren tbv akkoord, opstellen/verzenden overeenkomst, digitale ondertekening, naamplaatje aanpassen, administratieve verwerking van wijziging etc).

Een wijziging van een bestaande huurovereenkomst kan eenmaal plaatsvinden tijdens de contractduur.

Bij een volgende wijziging in het contract, zal een nieuwe huurovereenkomst worden opgesteld met daarbij een nieuw geldende huurprijs.

Totdat formeel is vastgelegd middels een getekende allonge dat een bestaande huurder aftreed en een nieuwe huurder toetreed, blijven de huidige huurders allebei hoofdelijk aansprakelijk voor de huurbetaling.

Ik ben huurder en wil graag mijn rekeningnummer wijzigen.

Via een nieuw ingevulde incassomachtiging kan jouw verzoek verwerkt worden door de verhuurder. De incassomachtiging kan je onder jouw eigen online profiel bij de documenten uploaden als je ingelogd bent en dien je getekend in PDF te retourneren naar finance@wonam.nl

Let op uitzondering: ben je een huurder in het project Citadel? Dan lopen alle aanvragen mbt het wijzigen van gegevens via de beheerder Fris Vastgoed. 

Wanneer ontvang ik de servicekostenafrekening?

De verhuurder zal jaarlijks binnen 6 maanden na afloop van het kalenderjaar, de servicekostenafrekening opstellen. U krijgt dus ieder jaar voor 1 juli een afrekening van de verhuurder. In deze afrekening verrekenen zij uw maandelijkse voorschot met de kosten die werkelijk zijn gemaakt. Als er teveel is betaald krijgen huurders een bedrag terug en als er te weinig is betaald volgt bijbetaling.

Daarnaast streeft verhuurder er naar het maandelijkse voorschot zo jaarlijks zo realistisch mogelijk vast te stellen.

Ik wil een gebrek, reparatie of storing melden.

Vanaf het moment dat je de sleutel in ontvangst hebt genomen is FRIS Vastgoed Management je aanspreekpunt bij gebreken, storing- en reparatieverzoeken en vragen over de techniek. 

Voor eventuele storingen of andere zaken van technische aard in de woning kan je contact opnemen met hen via de volgende communicatiekanalen.

Telefoonnummer: 020 – 301 77 35

E-mail: onderhoud@fris.nl

Wat doet de huismeester?

De huismeester is het gezicht van de verhuurder op locatie en heeft een eerste toezichthoudende taak als het gaat om werkzaamheden die door leveranciers verricht moeten worden. Denk aan reparaties, schoonmaak- en onderhoudswerkzaamheden. Hij controleert en adviseert als het gaat om het naleven van de gedragsregels die in het wooncomplex gelden. Hij doet met regelmaat controlerondes en beheert de reservesleutels van algemene ruimten. Bij calamiteiten zorgt hij voor de eerstelijns-ondersteuning en schakelt externe deskundigen in.

Je kan de huismeester bereiken via huismeesterpvt@fris.nl (let op uitzondering, dit geldt niet voor Citadel).

Beter een goede buur dan een verre vriend.

Wonen is meer dan een dak boven je hoofd. Woontank vindt het van belang dat je prettig woont. Niet alleen in je eigen woning, maar ook in je buurt. Overal waar mensen wonen, kan er wel eens iets mis gaan. Rommel op het balkon, een blaffende hond, een klussende buurman in de late avond. Wat voor de één een bron van ergernis is, valt de ander niet eens niet op. Daarom moeten we rekening houden met elkaar. Prettig wonen is een kwestie van geven en nemen. Praten met je buren is de beste oplossing. Als je het samen niet kunt oplossen, dan kunnen wij natuurlijk helpen. Begin daarvoor bij de huismeester.

Je huurovereenkomst opzeggen? De procedure.
Ik wil de huur van mijn woning opzeggen, hoe doe ik dat?

Na het eerste huurjaar kan je je woning maandelijks opzeggen per de 1e van de maand met inachtneming van een maand opzegtermijn. Je dient hiervoor een opzeggingsformulier in te vullen en aan Woontank toe te sturen per email.

Het huuropzeggingsformulier kan je onder jouw eigen online profiel bij de documenten uploaden (indien je ingelogd bent) en dien je getekend in PDF te sturen naar info@woontank.nl.

Je huuropzegging wordt daarna in behandeling genomen en indien akkoord aan je bevestigd met nadere instructies.

Ik heb een losse parkeerovereenkomst en wil de huur van mijn parkeerplaats opzeggen, hoe doe ik dat?

Indien je een losse parkeerovereenkomst hebt, kan je na het eerste huurjaar de parkeerplaats maandelijks opzeggen per de 1e van de maand met inachtneming van een maand opzegtermijn. Je dient hiervoor een opzeggingsformulier in te vullen en aan Woontank toe te sturen per email.

Het huuropzeggingsformulier kan je onder jouw eigen online profiel bij de documenten uploaden (indien je ingelogd bent) en dien je getekend in PDF te sturen naar info@woontank.nl. Je huuropzegging wordt daarna in behandeling genomen en indien akkoord aan je bevestigd met nadere instructies.

Huur je een woning inclusief parkeerplaats, dan kan je deze niet los van de woning beëindigen. 

Vooroplevering door de huismeester

Nadat je opzegging formeel door verhuurder is verwerkt maakt de huismeester indien nodig een afspraak met je voor de vooroplevering van de woning. De huismeester geeft je dan advies hoe je woning bij het einde van je huurovereenkomst opgeleverd dient te worden. 

Wederverhuur

Voor de wederverhuur is het nodig om de woning te laten bezichtigen door nieuwe huurders. Conform het gestelde uit de huurovereenkomst c.q. algemene bepalingen dient de vertrekkend huurder hieraan medewerking te verlenen. In onderling overleg met Woontank wordt afgestemd worden op welke wijze dit kan geschieden.

Eindoplevering

In overleg met Woontank wordt een afspraak gemaakt voor de eindoplevering. Dit vindt doorgaans plaats op de 1e dag van de opvolgende maand na de einddatum van de huurovereenkomst, en vindt doorgaans tegelijk met de nieuwe huurder(s) van de woning plaats.

Indien de 1e van de maand in een weekend of op een feestdag valt, dan zal de oplevering doorschuiven naar de eerstvolgende werkdag.

Hoe dient je woning bij de eindoplevering eruit te zien?

o Bij einde huurovereenkomst dient, indien er geen zaken door een opvolgend huurder worden overgenomen, dat alle “losse” of zelf aangebrachte zaken door huurder op een nette wijze te worden verwijderd. Eventuele schade komt voor rekening van huurder.

o Bij einde huurovereenkomst dienen alle gaten in de muren op een nette / onzichtbare manier door huurder te worden gedicht, zodat dit voor een opvolgend huurder niet meer zichtbaar is nadat hij/zij de wanden heeft gesausd. Eventuele schade komt voor rekening van huurder.

o Bij verwijdering van eventuele “plak” haakjes dient evt achtergebleven tape op een nette manier door huurder verwijderd te worden. Eventuele schade aan tegels en muren komt voor rekening van huurder.

o Ventilatiestokken (1 per ventilatierooster) behoren tot het gehuurde.

o Afdekkapjes in het plafond (rond, wit) ter plaatse van alle verlichtingspunten behoren tot het gehuurde.

o Balkon dient schoon opgeleverd te worden.

o Bij oplevering einde huurovereenkomst dienen alle wanden wit gesausd aan verhuurder opgeleverd te worden.

o Bij oplevering einde huurovereenkomst dient de woning zonder vloer / plinten opgeleverd te worden, tenzij een opvolgend huurder de vloer + plinten wenst over te nemen.

o Bij oplevering einde huurovereenkomst dient de woning zonder gordijnen en gordijnrails opgeleverd te worden, tenzij een opvolgend huurder dit wenst over te nemen. Gaten dienen bij verwijdering netjes en op professionele wijze gedicht te zijn, zodat dit voor een opvolgend huurder niet zichtbaar is nadat hij/zij de wanden heeft gesausd.

o Geconstateerde gebreken kunnen voor rekening huurder zijn wanneer deze niet zorg draagt voor herstel binnen 1 week na oplevering.

o Met betrekking tot de oplevering van de woning bij het einde van de huurovereenkomst blijven vanzelfsprekend alle voorwaarden en condities uit de getekende huurovereenkomst van kracht.

o Bij eventueel verlies van tags of sleutels dient huurder dit direct te melden bij de huismeester. Kosten voor bijmaken van sleutels of tags komen voor rekening van huurder.

o Vertrekkend huurder en nieuwe huurder zorgen voor correcte af- en aanmelding bij de diverse nutsbedrijven, alsmede het correct doorgeven van alle meterstanden.

Overname van zaken door een opvolgend huurder

Het is mogelijk om bepaalde zaken over te doen aan een opvolgend huurder (bv vloer, gordijnen, meubilair). Je kan dit met de opvolgend huurder onderling afstemmen. Woontank, alsmede de verhuurder, blijven hier verder volledig buiten, maar ontvangen wel graag een exacte opgave van deze afspraken. Wij nemen dit alsdan op in het opleverrapport dat bij de eindoplevering opgemaakt wordt. De opleververplichting zoals overeengekomen in de huurovereenkomst gaat dan over op de opvolgend huurder.

Indien de opvolgend huurder(s) niets wensen over te nemen dien je de woning volledig kaal, leeg en bezemschoon op te leveren e.e.a. zoals hierboven onder de FAQ en in de huurovereenkomst is opgenomen.

Wanneer krijg ik mijn borg retour?

Wanneer de woning op een nette manier is opgeleverd en alles in goede staat verkeerd zonder schade, wordt de borg binnen 10 werkdagen teruggestort op het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Dit betreft het rekeningnummer waar de laatste paar maanden de huur van werd afgeschreven. 

Privacy
Hoe kan ik veilig mijn gegevens delen?

De digitale inschrijving biedt vele voordelen. Je kunt zelf direct aan de gang en hoeft geen afspraak te maken bij de makelaar. Dat bespaart ons beiden tijd en geld. Je hoeft dan ook geen inschrijfkosten of courtage te betalen. We gaan vertrouwelijk om met je gegevens. Maar je kunt zelf ook een hoop doen. Deel geen inlognamen en wachtwoorden met anderen.

Als je kopieën of scans maakt zorg er dan voor dat de relevante gegevens zoals je naam en adres zichtbaar blijven. Zet op je kopieën de datum en vermeld waarvoor je ze hebt beschikbaar gesteld. Bijvoorbeeld: Kopie uitsluitend voor huur van Appartement in “project” Amsterdam. Dan voorkomen we samen misbruik.  

Als je onverhoopt geen huurder bent geworden, kan je uiteraard zelf altijd je documenten uit je online profiel verwijderen. Lukt dit je niet of wil je helemaal uit ons bestand verwijderd worden, laat het ons dan weten, dan doen wij het voor je.

Bij de sleuteloverdracht van een woning zal je gevraagd worden je originele ID-document te laten zien voor de identificatie check.

Waar vind ik informatie over de privacy, cookie en gebruiksvoorwaarden van Woontank?

Op onze website via de knop "privacy" kan je uitgebreide informatie vinden over de privacy- cookie- en gebruiksvoorwaarden van Woontank.

Wil je meer informatie of hulp, dan kan je te allen tijde een email sturen naar info@woontank.nl.

Welke gegevens worden bewaard en kan ik dit inzien?

Als je via onze site je interesse kenbaar maakt voor een specifiek project of zoekopdracht aanmaakt hebben wij je basis gegevens in ons bestand, zodat wij je per mail op de hoogte kunnen houden van het verhuurproces en/of nieuw aanbod.

Heb je je in het verleden ingeschreven (voor mei 2018) en meer persoonlijke informatie dan alleen je naam en email adres achter gelaten, dan hebben wij dit conform de nieuwe regels van de Wet Algemene Verordening Gegevensbescherming verwijderd uit ons systeem.

Heb je je ingeschreven voor een woning tijdens de inschrijvingsperiode van een specifiek project, dan kan je alle gegevens terugvinden onder je eigen profiel met een door jezelf aangemaakte gebruikersnaam en wachtwoord.

Je kan zelf binnen je eigen profiel je gegevens en geüploade bestanden verwijderen. Lukt dit onverhoopt niet, stuur ons dan een email (info@woontank.nl) en we helpen je dan meteen verder.

 

Ik wil geen email meer ontvangen, hoe kan ik dit regelen?

Indien je van ons geen emails meer wenst te ontvangen kan je je uitschrijven voor verdere mailingen. Dit kan je doen via de button die je onderaan iedere verzonden nieuwsbrief vindt.

Lukt dit je niet, dan kan je uiteraard te allen tijde een email sturen naar info@woontank.nl, waarna wij direct zorgen dat je uitgeschreven wordt. 

Worden mijn gegevens bewaard?

Documenten worden niet langer dan nodig bewaard. Indien je bijvoorbeeld geen huurder wordt van een woning en je hebt tijdens de inschrijvingsperiode wel documenten geüpload in het systeem, wordt de informatie van alle ingeschreven kandidaten na enige tijd standaard door ons verwijderd uit het systeem zodra het betreffende complex is opgeleverd aan alle huurders en er geen andere mogelijkheden meer voor je zijn.

Je kan ook zelf je gegevens en documenten via je online profiel verwijderen. Lukt dit onverhoopt niet, stuur ons dan een email (info@woontank.nl), dan helpen we je meteen verder.