Wij zoeken naar een best passende kandidaat voor een beschikbare woning. Om in aanmerking te komen voor een woning, dien je je in te schrijven en de volgende stukken (digitaal via je profiel) aan te leveren.
Alleen complete dossiers worden in behandeling genomen, dus check het nog een keer goed! Zonder de benodigde documenten kunnen we je inschrijving helaas niet in behandeling nemen.
Identiteit
Van iedere huurder en eventuele medehuurder is nodig:
- Een uittreksel uit het basisregistratie persoonsregister met je volledige woongeschiedenis. Deze kan je opvragen bij de gemeente (niet ouder dan 3 maanden). Je moet inloggen met DigiD. Kies voor "Variabel Uittreksel" en geef in het veld "aanvullende informatie" aan dat het om een historisch uittreksel gaat.
- Een verklaring van je huidige verhuurder / hypotheekhouder (niet ouder dan 3 maanden). Dit is alleen voor jou van toepassing als je niet inwonend bent. Ben jij wél inwonend? Dan hoef je dit document niet aan te leveren. Klik hier om het document te downloaden.
Loondienst
Zelfstandig ondernemer
De volgende documenten dien je bij een eigen bedrijf naast de identiteitsdocumenten aan te leveren:
- Inkomen aantonen met de inkomensverklaring van de belastingdienst. Deze kun je zelf aanvragen door in te loggen met je DigiD op Mijn Belastingdienst. Klik hier om te bekijken hoe je dit doet. Let op: je kunt dit document alleen opvragen met je DigiD. Je kunt ook je voorlopige IB van het afgelopen jaar gebruiken.
- Balans, winst- en verliesrekening over het meest recente volledig boekjaar.
- Uittreksel uit het Kamer van Koophandel register.
Heb je geen inkomensverklaring dan is een accountantsverklaring met jaarrekening noodzakelijk.
Gepensioneerd
Kopie jaaropgave pensioen / AOW.
Eigen vermogen
Indien jouw eigen vermogen meer dan € 20.000,- bedraagt en je wilt dit (voor een deel) meenemen in de toetsing, dan dien je dit aan te tonen met een kopie dagafschrift van een Nederlandse bankrekening.
Heb je een koopwoning?
Bij een koopwoning zijn de volgende situaties mogelijk en dien je de volgende documenten te uploaden:
De woning is verkocht:
- (Voorlopige) koopakte.
- Jaaropgaven van hypotheekverstrekker OF een nota van afrekening.
Als je de hypotheek aanhoudt, dan dient het inkomen voldoende te zijn om de hypotheeklasten en de huurkosten te dragen.
- Bankafschriften met hierop de maandelijkse hypotheeklasten.
Echtscheiding
In geval van scheiding is het van belang dat je je financiële positie kunt onderbouwen op basis van het scheidingsconvenant, zodat wij kunnen vaststellen of er voldoende financiële middelen zijn om de huursom te dragen ten opzichte van het inkomen.
Zorg te allen tijde voor duidelijk leesbare PDF bestanden. Indien een document uit meerdere pagina's bestaat, voeg ze dan samen tot één PDF. Er zijn voor Mac en PC verschillende programma’s beschikbaar of google even op PDF samenvoegen.
Het aanleveren van documenten via email of hard-copy per post is niet mogelijk.
Heb je een medehuurder? Upload dan beiden je persoonlijke documenten!